Multi dintre cei care vin din nordul tarii si vor sa-si continue drumul spre mare prefera sa traverseze Bucurestiul si sa stea la toate semafoarele decat sa mearga, asa cum se intampla in orice capitala europeana, pe centura.

De ce se intampla asa? Soferii vin cu 70 de kilometri la ora pe DN1, continua cu aceeasi viteza pe centura renovata si se proptesc in zona Voluntari, pe o bucata cu o singura banda pe sens, plina cu gropi. E o portiune de 11 kilometri care a ramas nemodernizata.

Centura largita va traversa mai multe curti si case, iar operatiunea va inghiti cel putin 4 milioane de euro pe kilometru. Exproprierile vor fi multe, desi portiunea de drum e foarte scurta.

In total, cei 11 kilometri vor costa peste 40 de milioane de euro. Adica, pentru fiecare kilometru, Compania Nationala Autostrazi si Drumuri va plati 4 milioane de euro. Cu aproape 25% mai mult decat un kilometru din bucata de centura renovata deja.

"Diferenta de pret dintre cele 2 sectoare rezulta din complexitatea lucrarilor de arta, amenajari de intersectii si iluminat pasaje". (sursa: CNADNR)

Lucrarile de arta, adica pasajele, podurile, intersectiile, dar si largirea pana la doua benzi pe sens vor incepe in martie si ar trebui sa dureze un an si 3 luni.