Compania irlandeză Ryanair a anunțat că va anula între 40 și 50 de curse aeriene pe zi în următoarele sase săptămâni, scrie BBC.

Scopul anulărilor este de a "îmbunătăți punctualitatea, care a scăzut sub nivelul de 80% în primele două săptămâni din luna septembrie", ceea ce “este inacceptabil" pentru clienți, potrivit unui comunicat al Ryanair.

Operatoru low-cost a mai anunțat că va publica pe site, cu câteva zile înainte de efectuarea cursei, lista zborurilor care vor fi anulate.

Lista poate fi accesată AICI.

În urma acestei decizii, până la 400.000 e pasageri vor fi afectați.

Ce drepturi au pasagerii în cazul anulării zborului

Potrivit legislației europene, în cazul în care un zbor este anulat din motive care țin de companie, pasagerii au următoarele drepturi:

-Sa ceară asistență și compensații financiare, dacă anularea s-a făcut din cauza companiei;
-Să li se returneze întreaga sumă cheltuită pe bulet, în interval de 7 zile, sau să li se ofere o rezervare pe o nouă cursă în cel mai scurt timp posibil;
-Compensații finanaciare cuprinse între 250 de euro și 600 de euro, în funcție de distanță și de întârziere.

Tot pentru a evita întârzierile, Ryanair a anunțat și o nouă politică în cee ace privește bagajele, care va intra în vigoare de la 1 noiembrie. Astfel, călătorii vor putea transporta în cabina avionului doar un bagaj de mână, față de două, în prezent.

Clienții se pot prezenta, în continuare, la porțile de îmbarcare cu două bagaje de mână, însă cel mai mare dintre ele va fi trimis la cală, gratuit. Doar călătorii cu prioritate (incluzând Plus, Flexi Plus & Family Plus) vor putea să transporte două bagaje de mână în cabina aeronavei.

Totodată, greutatea admisă pentru bagajele înregistrate la cală va crește de la 15 kg la 20 kg, iar tarifele standard pentru bagaje vor fi reduse de la 35 euro/lire sterline la 25 euro/lire sterline.

Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa după numărul de pasageri trasportați, operează 21 de rute de pe trei aeroporturi din România - Timișoara, București și Craiova. Anul trecut, compania a transportat 2,6 milioane de pasageri din România și estimează, pentru acest an, o creștere cu 40%, după introducerea a patru noi rute.

Liderul pieţei este Wizz Air, cu 5,5 milioane de pasageri transportaţi în 2016, urmat de Blue Air, cu 4 milioane de pasageri, şi de Tarom cu 2,41 milioane pasageri.