“Franta introduce, de la 1 iulie 2016, legea salariului minim care se aplica si firmelor din afara Frantei. Fiecare tara poate sa faca ce vrea la ea acasa, dar consideram ca este inacceptabil ca o tara membra UE sa dea niste legi care sa se aplice si altor tari din UE. Astfel, Franta se alatura Germaniei si spune ca daca faci un transport de la Bucuresti la Paris trebuie sa platesti soferul, pe perioada deplasarii pe teritoriul Frantei, cu salariul minim din Franta, fie ca faci transport direct in Franta, dinspre Franta, in tranzit direct sau cabotaj. Noi semnalizam lipsa de actiune a Comisiei Europene cu privire la aceste masuri protectioniste”, a declarat secretarul general al UNTRR, Radu Dinescu, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, cazul Frantei nu este singular in ceea ce priveste impunerea de masuri protectioniste. “In 2013 au fost primele state, Danemarca si Finlanda, care au adus mici modificari sau restrictii la nivel national peste regulamentul european care reglementeaza accesul la piata de transport. Am sesizat de atunci Comisia, si Comisia nu a facut nimic, iar asta a dus la inmultirea unor astfel de masuri. Franta a interzis odihna in cabina camionului, Belgia la fel, Germania a introdus salariul minim si acum si Franta introduce acest salariu minim. Si intrebarea este: avem Comisie Europeana sau e germana, franceza? Daca avem o Comisie Europeana, deciziile trebuie luate la Bruxelles”, a mai spus Dinescu.

Protestul s-a derulat simultan in Romania si alte noua state membre UE, dupa ce luni a avut loc un protest similar si in Lituania.

Reprezentantul UNTRR a adaugat ca a solicitat o intalnire si sefei reprezentantei Comisiei Europene in Romania, insa aceasta nu a raspuns demersului.

Citeste si: Tara din UE in care salariile au crescut de 7 ori mai mult ca preturile. Cea mai mare economie a Europei va exploda in acest an

Franta a aprobat, in 9 aprilie, un salariu minim de 9,61 euro/ora, care urmeaza sa intre in vigoare de la 1 iulie 2016 si care se va aplica si lucratorilor detasati. Masura ii afecteaza cel mai mult pe transportatori, care sunt obligati ca, pe perioada petrecuta pe teritoriul Frantei, sa-si plateasca soferii angajati cu aceasta valoare minima.

O masura similara a luat si Germania anul trecut, prin introducerea unui salariu minim de 8,5 euro/ora, decizie care, de asemenea, a atras porteste din partea transportatorilor europeni. In cazul Germaniei, Comisia Europeana a initiat o procedura de infringement, fara rezultat pana in prezent.