“Am aceasta viziune, ca in urmatorii 5-10 ani, sa putem oferi locuri gratuite pe zborurile noastre, ceea ce inseamna aeronave pline, iar noi ne vom scoate banii din acorduri incheiete cu aeroporturile. Ryanair va aduce mai multi oameni in aeroporturi, care vor plati pentru serviciile oferite si vor face cumparaturi, iar noi vom obtine o parte din aceste venituri pe care aeroporturile le fac de pe urma noastra”, a declarat CEO-ul companiei, Michael O’Leary, potrivit The Guardian.

Pana la sfarsitul anului, Ryanair se asteapta sa transporte peste 119 milioane de pasageri si vrea sa ajunga pana la 200 de milioane, in 2024.

Ryanair opereaza zboruri pe 21 de rute de pe aeroporturile din Romania si estimeaza ca in 2017 va transporta peste 1,9 milioane de pasageri in Romania, in crestere cu peste 30%, raportat la 2016.

O’Leary isi bazeaza declaratiile pe faptul ca multe din aeroporturile mici din Europa pe care opereaza compania au anuntat ca se sinte un “efect Ryanair”, traficul explodand de cand low-costul a ales sa opereze pe aceste destinatii.

Aeroporturile fantoma, care erau aproape de inchidere si inregistrau pierderi masive, au fost revigorate de mii de calatori care le traverseaza datorita curselor Ryanair.

Aeroporturile din Europa taxeaza companiile aeriene pentru fiecare pasager pe care il transporta. In Marea Britanie, de exemplu, taxa este de aproximativ 16 lire sterline. In ultimii ani, insa, tot mai multe dintre ele renunta la aceste taxe, pentru a convinge operatorii aerieni sa introduca curse si sa le creasca traficul.

La inceputul lunii, O’Leary declara ca Ryanair si-a imbunatatit prognoza de crestere pe termen lung cu 10%, adaugand ca intentioneaza sa transporte 200 de milioane de pasageri pe an in 2024. Seful celei mai mari companii aeriene low-cost din Europa, cu o cota de piata de aproximativ 15%, a precizat ca va prelungi durata de functionare pentru un numar de 40 de avioane in ideea de a duce flota sa de avioane Boeing 737 la 585 unitati pana in 2024.

In primele sase luni ale exercitiului fiscal in curs, Ryanair a realizat un profit net de 1,17 miliarde de euro. Compania irlandeza intentioneaza sa dea prioritate cotei de piata in raport cu marja de profit si sa isi majoreze capacitatile cu aproximativ 13% in iarna aceasta comparativ cu o crestere medie de 9% la nivelul intregii industrii.

Ryanair si-a extins afacerile prin incheierea unor acorduri financiare cu micile aeroporturi indepartate de centrele oraselor, dar a anuntat ca pana la sfarsitul acestui an va incepe sa deserveasca in primul rand marile aeroporturi, ceea ce inseamna ca va creste presiunea pe companiile clasice. Ryanair a mai informat ca pana in luna februarie isi va recompensa actionarii cu 550 milioane de euro prin programe de rascumparari de actiuni.