"Daca s-ar aplica o astfel de hotarare ar insemna preluarea telecomunicatiilor din Ministerul Transporturilor, adica fibra optica si alte echipamente de supraveghere si de siguranta a circulatiei, care asigura functionalitatea trenului si supravegherea lui in permanenta. Daca aceste echipamente nu mai sunt ale metroului si nu mai sunt nici cei 290 de specialisti exista pericolul de deraiere a trenului, caci asa se intampla cand nu exista supraveghere, pericolul de nefunctionalitate a macazurilor, a semnalului. In orele de varf transportam doua mii de oameni intr-o garnitura, iar pe zi, un milion de calatori", a spus presedintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou, Ion Radoi

Liderul sindical subliniaza ca in nicio tara din lume serviciile de telecomunicatii din transporturi nu sunt externalizate. 

"De peste 30 de ani de cand ne ocupam de aceste servicii nu a murit niciun calator. Daca privatizam siguranta circulatiei suntem unici in lume. Nu stiu daca veti mai avea curajul sa mergeti cu metrou", a afirmat Radoi, potrivit Mediafax.

Marea Britanie a incercat timp de un an si jumatate sa privatizeze infrastructura feroviara, dar dupa ce au murit sute de oameni s-a renuntat la acest lucru, a mai spus liderul sindical. 

Justificarea autorilor acestui proiect este ca asa prevede FMI, iar tarifele vor fi impuse fara drept de negociere, a subliniat Ion Radoi. 

Liderul USLM a precizat ca in ultimii doi ani metroul a investit 100 de milioane de euro doar in echipamente. 

Sindicalistii sunt hotarati sa recurga la miscari de strada, mitinguri si chiar greva generala daca acest proiect va fi aprobat de Guvern. 

"Convocam Consiliul USLM si vom decide, poate si impreuna cu cei din aviatie si transporturi navale, miscari de strada si chiar greva. Daca se insista cu aceasta horarare ajungem si la greva", a spus Radoi. 

Metrorex a mai externalizat mentenanta trenurilor de metrou, platind anul trecut companiei Alstom suma de 146 milioane de lei pentru intretinerea garniturilor de metrou. Astfel, Metrorex estimeaza ca aceste cheltuieli vor creste in acest an cu 7,5 la suta, la 157 milioane lei.  Suma platita anul trecut depaseste cu 18,4 la suta nivelul de 123,21 milioane de lei, aprobat de Guvern in noiembrie la rectificarea bugetului companiei. 

Metrorex si Alstom au renegociat anul trecut contractul pentru mentenanta trenurilor de metrou si au stabilit scaderea costurilor cu 30% pentru 2011 si cu 34% pentru restul perioadei ramase in contract, respectiv anul 2018. Contractul a fost incheiat in 2003, pentru o perioada de 15 ani