In multe tari emergente, cheltuielile cu transportul cresc intr-un ritm ametitor, dar si in tarile dezvoltate proiectele de infrastructura aflate deja in derulare si-au continuat mersul, in ciuda crizei. Iata o parte dintre cele mai mari, mai importante si mai spectaculoase structuri de transport, care se construiesc in prezent in lume.
 
1.      Canalul Panama
 
Deja o minune a ingeneriei, Canalul Panama, vechi de 99 de ani, trece printr-un proces de modernizare pentru a putea face fata traficului naval in crestere si a flotei tot mai mare de vase care il traverseaza. Constructiile au primit aprobarea in 2006 si ar trebui sa fie gata pana in 2014. Proiectul de modernizare va costa 5,25 miliarde de dolari, dar, in acelasi timp, la cateva sute de kilometri mai la nord se fac planuri pentru constructia unui nou canal in Nicaragua, cu o capacitate mai mare, dar si un pret pe masura: 40 de miliarde de dolari.
 
2.      Proiectul Marmaray
 
Amplasat strategic pe doua continente, Istanbulul a reprezentat intotdeauna o poarta de legatura intre Europa si Asia. Proiectul Marmaray va conecta si mai mult cele doua continente, urmand sa aiba 76 kilometri de sine subterane, ce vor transporta pasagerii prin Stramtoarea Bosfor. Constructia tunelului a inceput in 2004 si ar trebui sa fie gata spre sfarsitul anului 2013, putin mai tarziu decat era programat initial, din cauza descoperirilor arheologice din zona.
 
3.      Noul aeroport international din Beijing
 
Aeroportul va avea opt piste de aterizare si va putea deservi 130 milioane de pasageri in fiecare an, devenind unul dintre cele mai mari si mai aglomerate din lume. Ar trebui sa fie finalizat in 2017 (ridicarea propriu-zisa incepand abia in 2014), insa gloria sa ar putea dura doar un an, pentru ca Istanbulul a anuntat deja constructia unui aeroport cu o capacitate de 150 milioane de pasageri, care va fi gata in 2018. Traficul aerian din China a luat o amploare fara precedent, asa ca guvernul a decis sa mareasca numarul aeroporturilor din tara, de la 175 la 230, pana in anul 2015, pentru a face fata cererii.
 
4.      Reteaua feroviara Etihad
 
Intr-un loc ce abunda de cladiri ostentative si insule artificiale de lux, acest proiect ar putea trece neobservat. Dar nu ar trebui, avand in vedere ca este totusi vorba de o retea de 1.200 kilometri de cale ferata, care se va intinde pe tot teritoriul desertic al Emiratelor Arabe Unite, de la granita de vest cu Arabia Saudita, pana la frontiera din est, cu Oman. Costul este estimat la 11 miliarde de dolari.
 
5.      Metroul din Hyderabad
 
Situat deasupra traficului zgomotos din orasul indian, metroul din Hyderabad va putea sa transporte zilnic pana la 1,7 milioane de calatori, potrivit oficialitatilor regionale. Proiectul de 2,1 miliarde de dolari include 72 kilometri de sine suspendate, oferind alternativa unor calatorii rapide si mai putin poluante.
 
6.      Proiectul LAPSSET
 
In 2012, presedintii din Kenya, Etiopia si Sudanul de Sud s-au pus de acord sa demareze proiectul LAPSSET, adica un coridor de transport intre Portul Lamu, Sudanul de Sud si Etiopia. Planurile includ o rafinarie petroliera, conducte care sa porneasca din Sudan, infrastructura pentru transportul vehiculelor pe sine, aer si sosele, precum si un port gigant pentru platformele petroliere. Costurile estimative se ridica la 25 miliarde de dolari, dar cele mai mari griji raman cele cu privire la impactul asupra mediului, mai ales ca Portul Lamu este incadrat in patrimoniul UNESCO, iar zona inconjuratoare este protejata prin lege.
 
7.      Reteaua ferata londoneza
 
Daca metroul din Hyderabad se va afla la 20 de metri deasupra solului, proiectul Crossrail, din Londra, va face o legatura subterana intre centrul capitalei britanice si periferiile sale. Lucrarile au inceput in 2009 si primele trenuri se asteapta sa fie operationale in 2018. Opt mii de oameni muncesc la constructia de 23 miliarde de dolari, in 40 de puncte de lucru separate din oras. Reteaua de transport de 117 kilometri va lega estul de vestul Londrei, facilitand inclusiv accesul catre Aeroportul Heathrow.
 
8.      Podul NITC
 
Desi nu este printre cele mai scumpe proiecte de infrastructura (costa 950 milioane de dolari), podul New International Trade Crossing (NITC) va lega Windsor (Ontario, Canada) de Detroit (Michigan, Statele Unite) si va avea un impact comercial urias. Scopul sau este sa mareasca traficul si capacitatea comerciala din ambele tari. Relatia bilaterala de schimb dintre SUA si Canada este una dintre cele mai importante din lume, 25% din marfa fiind transportata in prezent pe podul Ambassador, care este privatizat. Presedintele Obama a semnat in martie anul acesta un decret de construire a noului pod, insa documentul a fost contestat de proprietarii de la Ambassador. Acestia au anuntat la randul lor ca intentioneaza sa extinda capacitatea podului, care a fost dat in folosinta in 1929.