DN 67C are caracter de santier, Neaga declarand, luni, in urma unei vizite facute in zona respectiva, ca turistii care se aventureaza dincolo de statiunea Ranca pentru a vedea peisajele montane fac acest lucru pe cont propriu, CNADNR neasumandu-si nicio responsabilitate.

"Acest drum nu apartine CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e in insolventa. Noi am facut demersuri pentru a rezilia contractul, in contract existand o prevedere conform careia rezilierea se poate face doar pe cale judiciara. Am facut o notificare catre casa de insolventa, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. In consecinta, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a incepe lucrarile de intretinere si sa continuam ceea ce nu s-a facut pana acum”, a declarat Neaga.

Conform acestuia, garantiile de buna executie sunt de 130 de milioane de lei, din care aproape 90 de milioane de lei ar reprezenta ”garantii expirate”, pentru care CNADNR a instituit insa masura sechestrului asiguratoriu, pentru diferenta de 40 de milioane compania facand demersuri de executare silita a Romstrade.

Directorul general al CNADNR afirma ca, in prezent, compania pe care o conduce isi calculeaza pagubele si va apela la instanta pentru a obtine inclusiv rezilierea contractului incheiat cu Romstrade, firma respectiva incepand lucrarile de modernizare a soselei in 2007, muncitorii fiind retrasi insa de pe Transalpina in 2012, dupa arestarea patronului Nelu Iordache.

"Pana la sfarsitul lunii iulie, vrem sa vedem ce prejudiciu a produs necontinuarea contractului pentru CNADNR pentru ca exista doua tipuri de prejudiciu. Unul e prin necontinuarea contractului, iar celalalt e datorat escaladarii preturilor si calitatii lucrarilor. Cand avem aceste toate aceste date ne adresam justitiei si aceasta va spune da sau nu pentru reziliere. De ce nu vrea casa de insolventa rezilierea? Simplu, pentru ca noi mai avem sa le platim din acest contract aproximativ 400 si ceva de milioane de lei pana la sfarsitul lui 2015, lucru foarte convenabil pentru casa de insolventa", mentioneaza Neaga.

Conform acestuia, lucrarile la Transalpina sunt finalizate in proportie de 75-80%, insa soseaua nu are elemente de siguranta, de genul parapetelor de protectie, al indicatoarelor rutiere sau chiar al marcajelor.

Directorul general al CNADNR spune ca nu doreste ca turistii veniti pe munte sa fie implicati in evenimente rutiere si, ca urmare, singura decizie pe care o poate lua este aceea de a mentine circulatia inchisa pana la finalizarea litigiului cu Romstrade.

Seful CNADNR spune ca nu stie cand vor putea circula soferii pe Transalpina fara sa riste amenzi pentru ca intra cu masina pe un drum pe care sunt indicatoare prin care sunt avertizati ca circulatia rutiera este interzisa.

In 26 aprilie 2013, Nelu Iordache, administratorul firmei Romstrade, a fost trimis in judecata intr-un dosar privind deturnarea fondurilor europene pentru primul tronson din autostrada Nadlac - Arad, de aproximativ 22 de kilometri, fiind acuzat de delapidare, fals in inscrisuri, spalare de bani si inselaciune.

In 5 mai, Curtea de Apel Bucuresti a decis definitiv ca omul de afaceri Nelu Iordache, care se afla in detentie de circa un an si cinci luni in dosarul in care este acuzat ca a deturnat fonduri europene pentru primul tronson din autostrada Nadlac-Arad, sa fie judecat in stare de arest la domiciliu.

Curtea de Apel Bucuresti a admis atunci solicitarea de inlocuire a masurii preventive, dupa ce Tribunalul Bucuresti a respins aceasta cerere in mai multe randuri. Iordache se afla in arest din 2 decembrie 2012.