Strategia de privatizare a companiei, prezentata in anexa proiectului de hotarare de guvern, are drept obiectiv principal maximizarea pretului obtinut din vanzarea pachetului de actiuni detinut de stat la CFR Marfa, "in scopul cresterii veniturilor bugetare necesare finantarii suplimentare in domeniile prioritare deficitare in privinta resurselor bugetare", informeaza Mediafax.

Ministrul transporturilor, Ovidiu Silaghi, a aratat intr-o declaratie remisa vineri presei ca MTI se afla in "discutii concrete si avansate" cu investitori pentru preluarea TAROM si CFR Marfa. 

In luna august, MTI a anuntat ca isi asuma privatizarea CFR Marfa pana in luna decembrie a acestui an, obiectiv care va fi atins si in cazul celui mai pesimist scenariu.  Pretul de pornire a licitatiei va fi stabilit de catre MTI pe baza unui raport de evaluare a CFR Marfa.

Garantia de participare la licitatie va reprezenta 20% din valoarea nominala a pachetului de actiuni scos la vanzare, iar taxa de participare la licitatie pentru investitorii care depun documentele de participare va fi de 5% din valoarea nominala a pachetului de actiuni.