Pentru a atrage mai multi turisti, Turcia si Bulgaria au semnat un acord cu o firma din Qatar care va construi noua o autostrada. Guvernul de la Sofia nu trebuie sa vina doar cu terenul.

"Firmele interesate de autostrada vor investi, vor adminstra si vor opera cu tot proiectul intr-un parteneriat public-privat", spune Liliana Pavlova, ministrul Transporturilor din Bulgaria.

Autostrada va incepe din Svilengrad, va trece prin cateva orase importante din Bulgaria si se va opri la Ruse. Toata constructia va costa aproape 800 de milioane de euro, va avea o lungime de 300 de kilometri si ar trebui sa fie terminate in patru ani. Accesul va fi insa pe bani.

De pe autostrada bulgarilor vom trece in Romania... pe un drum national.

DN5 este un drum expres, pe patru benzi, bine refacut in urma cu trei ani. De altfel, nu-i lipsesc decat niste indicatoare si o banda de urgenta in plus pentru a fis considerat autostrada. Soferii gonesc deja pe aici cu 130 de km la ora, desi viteza maxima admisa este de 110 km pe ora.

Motiv pentru ca autoritatile de la Bucuresti sa se vada deja cu inca o autostrada pe harta.

"Nu o concepem acuma, nu o proiectam acuma. este drumul expres pe care il upgradam. Acum se lucreaza inca de la kilometrul 7, la kilometrul 19. Problema o avem la Giurgiu, pentru ca aceasta modernizare este o extindere, un upgrade care se face sa-l aduca la nivel de autostrada"
, spune Ovidiu Silaghi, ministrul Transporturilor.

Si nu e totul, autoritatile trebuie sa gaseasca o solutie si pentru podul dintre Giurgiu si Russe vechi de 50 de ani, dar sa construiasca si o centura in jurul orasului in locul unui drum local care face legatura intre cele doua tari.