Compania sustine ca datele din primul semestru creeaza "premisele depasirii pragului de 12 milioane de pasageri in intreg anul 2017”.

In 2016, aeroportul din Otopeni a inregistrat 10,98 milioane de pasageri, in crestere cu 18,3% fata de anul precedent.

Datele publicate de compania de stat care administreaza cele doua aeroporturi arata ca aeroportul Baneasa are in continuare un trafic infim.

"Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a inregistrat, in primele sase luni ale anului 2017, pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti-Baneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 5,92 milioane pasageri si 61,8 mii de miscari de aeronave (aterizari si decolari). Din total, pe Aeroportul Henri Coanda s-au inregistrat 5,91 milioane de pasageri si 55,7 mii de miscari de aeronave", arata comunicatul.

Potrivit datelor oficiale transmise presei, traficul de pe aeroportul Otopeni continua sa creasca in ritm accelerat, desi serviciile aeroportului fac tot mai greu fata numarului tot mai mare de pasageri.

"Numarul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucurestiului in primul semestru din 2017 a inregistrat o crestere relevanta, de 20,5%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, creandu-se astfel premisele depasirii pragului de 12 milioane de pasageri in intreg anul 2017", precizeaza comunicatul, care nu ofera ratele de crestere separat pentru cele doua aeroporturi, desi aeroportul Baneasa are un trafic infim.

Ritmul rapid de crestere creeaza dificultati tot mai mari aeroportului, in lipsa oricarui proiect de extindere.

In iunie, Aeroportul International Henri Coanda le-a cerut pasagerilor, printr-un anunt postat pe site-ul aeroportului, sa se prezinte la aeroport cu trei ore inainte de ora programata a zborului, mai ales daca au curse dimineata, motivand masura prin cresterea numarului de curse pe perioada verii.

Insa aglomeratia de pe aeroport este o realitate cu care se confrunta pasagerii de multe luni, chiar si dupa ce aeroportul a luat, in 2016, cateva masuri de adaugare a unor ghisee suplimentare pentru politistii de frontiera care controleaza documentele de calatorie.

In luna martie, News.ro a publicat o analiza care semnala situatia si puncta cauzele problemelor de pe aeroportul Otopeni.

Anul trecut, traficul de pe aeroportul din Otopeni a ajuns la aproape 11 milioane de pasageri, iar pentru acest an este estimata o crestere cu circa 15%, ceea ce ar insemna aproape 13 milioane de pasageri, aproape de limita maxima pe care aeroportul o poate gestiona fara a afecta grav confortul pasagerilor.

"Pentru Henri Coanda am propus mai demult solutia construirii unui terminal nou. In decembrie, pe Henri Coanda, am asteptat o ora si jumatate. Apar, in ore de varf, zone de gatuire a traficului, la filtre, la controlul pasapoartelor”, a explicat, in luna martie, presedintele Asociatiei Pilotilor si Proprietarilor de Avioane din Romania (AOPAR), Radu Merica.

Pana in prezent, nici Ministerul Transporturilor, care controleaza aeroportul, nici conducerea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB) nu au anuntat planuri concrete de extindere a aeroportului Otopeni.

Potrivit unor specialisti consultati de News.ro, singura varianta va fi redeschiderea, cel tarziu anul viitor, a aeroportului Baneasa pentru cursele regulate.

In prezent, aeroportul Baneasa are un trafic infim, dupa ce sefii din Transporturi au decis ca aeroportul sa fie destinat doar pentru curse de business.