In perioada 2009-2012 Transporturile au avut si vor avea la dispozitie un buget total de cheltuieli de circa 12 miliarde de euro, bani pentru care Romania plateste dobanzi de 7% anual si care incarca datoria publica an de an, scrie Ziarul Financiar.

De ce banii pe care ii primeste in fiecare an Ministerul Transporturilor nu se vad si in reteaua de transport, iar drumul cu trenul pe ruta Bucuresti-Constanta dureaza doua ore si jumatate, la fel ca si in urma cu 20 de ani, desi a stat cinci ani in reabilitari si a "inghitit" peste 900 de milioane de euro? Iar exemplele de acest tip pot continua.

Unde se risipesc acesti bani? Poate ca Ministerul Transporturilor are acte justificative pentru cheltuielile si investitiile din ultimii ani, dar acesti bani nu se vad concret, in realizari.

Cu cele 12 miliarde de euro, Ministerul Transporturilor ar fi putut construi aproape 2.000 de kilometri de autostrazi, daca se ia in calcul cel mai scump standard de cost pentru constructia de astfel de drumuri, de 6,1 milioane de euro la munte. Cu toate acestea, Romania are in prezent doar 334 de kilometri de autostrazi, dintre care peste 100 construiti inainte de '89.

"Suma pe care a avut-o Ministerul Transporturilor la dispozitie in acesti ani este impresionanta, practic reprezinta valoarea pietei constructiilor pentru un an si jumatate. Exista o nemultumire si in zona de business, in conditiile in care infrastructura nu s-a dezvoltat la nivelul dinamicii solicitate de Comisia Europeana si chiar la cel asumat de autoritati", spune Laurentiu Plosceanu, presedinte al Asociatiei Antreprenorilor de Constructii (ARACO).