Vestita fabrica din Arad a castigat un contract de 100 de milioane de euro, iar de anul viitor primele vagoane romanesti vor transporta calatori chiar prin jungla amazoniana.

Fabrica de la Arad e ca un furnicar in aceste zile. De cand a inceput productia, 70 la suta dintre muncitori sunt cu gandul numai la Brazilia, desi hala lunga de 300 de metri unde se lucreaza piesele uriase nu are nimic exotic. Din cele 100 de vagoane, 96 sunt de calatori si au conditii la care romanii doar viseaza.

"Aceste vagoane au fotolii la clasa I cu casca cu reglaj de volum si trei canale, de muzica, stiri si entertainment, au instalatie de detectare incendiu. Seful de tren are o cabina speciala la mijlocul trenului de unde poate sa vada pe monitoare, de pe camerele de supravehghere tot ce se intampla in tren. Toaletele din tren au toate mese de infasat copiii si mai sunt si scaune mai largi pentru persoane supraponderale, cerere a clientului brazilian”, a explicat Adrian Paraschiv, project manager pentru Brazilia Astra Vagoane Arad.

Aceste vagoane, care vor lua drumul Braziliei in aprilie anul viitor vor transporta calatori pe distante de 1.000-1.200 de km in partea de nord est a tarii, intre tarmul Atlanticului si bazinul amazonian.

Ca sa puna mana pe acest contract, aradenii s-au batut cu producatori de renume din Spania sau Germania. Ceea ce arata ca, desi economia romaneasca nu mai "duduie" demult, nu e chiar totul pe butuci.

Si ca o curiozitate, aceste vagoane, care costa aproape un milion de euro unul ,vor fi livrate incepand din luna aprilie 2013 si vor lua locul altora cumparate tot de la noi, dar in urma cu 30 de ani.