"In cel mai scurt timp, respectiv saptamani, pachetul de cale de rulare pentru sectiunea 1 (Eroilor - Drumul Taberei - n.r.) din magistrala 5 va fi scos la licitatie. Pentru sectiunea 2, Iancului-Pantelimon, vrem sa finalizam documentatia de atribuire si sa-l scoatem la licitatie pana la sfirsitul anului, astfel ca in 2015 sa incepem lucrarile si la acest tronson", a spus Homor, citat de Mediafax.

El a mentionat ca pentru sectiunea Eroilor - Iancului inceperea lucrarilor va mai intarzia, deoarece traverseaza zona centrala, care este o arie cu risc din cauza blocurilor vechi.

"Pentru primul tronson suntem in grafic, astfel ca acesta va fi gata in semestrul al doilea din 2016, inclusiv cu trenuri noi. Finantarea pe zona aflata in executie nu este o problema. Vor fi alocate sumele necesare pentru desfasurarea in ritm alert a lucrarilor. Fondurile sunt in proportie de 85% de la UE si 15% finantare locala", a spus Homor.

Tinta Metrorex odata cu finalizarea magistralei 5 este ca 100.000 de calatori sa mearga cu metroul zilnic, respectiv o treime din populatia cartierului Drumul Taberei.

In prezent, in Bucuresti, circa 600.000 de persoane circula zilnic cu metroul, adica o treime din populatia totala a Capitalei.

In ceea ce priveste alte proiecte ale Metrorex, Homor a mentionat extensia magistralei 4 catre Bucurestii Noi cu doua statii si un depou, dar pentru care inca exista o problema legata de finantare.

"Ne luptam sa introducem si acest proiect in programul de transport care poate fi finantat din fonduri europene din exercitiul 2007-2013, iar lupta care a inceput de mai bine de un an de a convinge forurile europene sa finanteze si acest proiect a ajuns spre final. Credem ca intr-o luna-doua, acest proiect va beneficia de aceasta finantare", a precizat Homor.

Investitiile pe care Metrorex le-a programat pana in 2020 se ridica la 900 milioane euro, din care 600 milioane euro vor fi asigurate din fonduri europene.