In cazul in care Parlamentul European alege sa sprijine propunerea, noile reguli vor fi aprobate si implementate, scrie EurActiv.

Comandantii de aeronave, nevoiti sa piloteze mai multe ore

Reglementarile se refera la timpul de zbor si numarul de ore pe care pilotii il vor petrece pe teren. Intr-o scrisoare adresata Comisiei Europene, Asociatia Europeana a Pilotilor (ECA) sustine ca UE nu ia in considerare “avertizarile repetate ale comunitatii stiintifice”.

Pozitia pilotilor este sustinuta si de Consiliul European pentru Siguranta in Transport, care atrage la randul sau atentia Comisiei ca propunerea inaintata nu tine cont de dovezile stiintifice despre efectele oboselii la locul de munca. Potrivit expertilor, in forma lor curenta, regulile ameninta siguranta pilotilor, a pasagerilor si a intregului echipaj de la bord.

Initial, propunerea a fost respinsa de Parlament, desi membrii acestuia au spus ca ar fi gasit in ea si elemente pozitive, dar ca nu este de competenta lor sa modifice documentul. Legislativul s-a aratat in cele din urma ingrijorat ca noile proceduri de management al timpului, in forma in care erau redactate, i-ar fi facut pe piloti sa stea prea mult timp treji si ar fi dus la riscuri de siguranta inacceptabile.

“Dovezile stiintifice arata clar ca un pilot nu ar trebui sa stea mai mult de 10 ore treaz si, daca este nevoie, un al treilea pilot trebuie sa fie prezent in cabina. Asta este o regula pe care pana si Statele Unite o respecta”, a spus Isabelle Durant, vicepresedinta Parlamentului.

Un alt termen care a ridicat probleme a fost acela de “stand by”. “Daca un pilot este in stand by nu inseamna ca acesta poate sa doarma. Se considera ca este la datorie si trebuie sa fie gata oricand sa preia un eventual zbor. Asta a dus la situatii in care pilotii si membrii echipajului stateau treji pana la 22 de ore”, adauga Durant.

Doctorul Daniel Rodenstein, de la spitalul Saint Luc din Bruxelles, spune ca sa fii treaz 20 de ore sporeste riscul de a comite greseli. Acesta a adaugat ca o zi de lucru de 12 ore este mult mai rezonabila.

Pe de alta parte, asa cum era de asteptat, companiile aeriene sustin noile legi, despre care spun ca au fost redactate in urma mai multor rapoarte stiintifice si a unor discutii intense. Reprezentantii companiilor adauga ca reactiile negative din partea uniunilor sindicale sunt o incercare de a amesteca problemele conditiilor de munca si sociale cu cele de siguranta.

Insa vicepresedinta Parlamentului European este transanta. “Oboseala ucide”, spune Isabelle Durant.