Costurile foarte ridicate pentru Autoritatea Metropolitana de Tranzit sunt generate in parte de utilajele de mari dimensiuni necesare proiectului: buldoexcavatoare de 800.000 de dolari bucata si freza inalta de doua etaje si cu un diametru de 6,7 metri, care este manevrata de un echipaj de 20 de oameni si are un pret de aproximativ 12 milioane de dolari. 

Aceasta din urma face posibila constructia cu un impact mult mai redus pentru activitatea normala a orasului, fata de metoda clasica de excavare de la suprafata. 

Costuri extrem de ridicate sunt generate si de muncitorii foarte specializati care trebuie angrenati in proiect. Salariile, beneficiile, contributiile la asigurarile sociale si alte cheltuieli se ridica la aproximtiv 1.000 de dolari pe zi pentru fiecare muncitor, potrivit companiei care administreaza proiectul, Parsons Brinckerhoff. 

Second Avenue Subway se va intinde aproape de la un capat la altul al Insulei Manhattan, centrul financiar, cultural si comercial al New York-ului.  Intregul proiect de infrastructura, unul dintre cele mai mari din istoria SUA, va costa 22-24 miliarde de dolari, potrivit estimarilor presedintelui MTA Capital Construction, Michael Horodniceanu. 

Propus initial in 1929, proiectul a fost abandonat din cauza Marii Depresiuni, dar a fost reluat in 1945. Daca in 1929 costurile erau estimate la aproape 100 de milioane de dolari, la valoarea monedei SUA de la data respectiva, in prezent acestea ar putea ajunge la 24 miliarde de dolari.

Sursa: Mediafax