Documentul transmis miercuri CE mai prevede constructia de drumuri expres, cu o valoare totala estimata de 9,935 miliarde de euro (1.817 kilometri), drumuri Trans-Regio, in suma totala estimata de 1,7 miliarde de euro (2.887 kilometri), drumuri Euro-Trans, cu o valoare estimata de 190,1 milioane euro (343 kilometri) si variante de ocolire, in suma totala estimata de 461 milioane de euro (175,8 kilometri), potrivit Agerpres.

Pe lista de proiecte prioritare pentru autostrazi se afla Sibiu - Pitesti (116,6 kilometri, 1,674 miliarde de euro), Bacau - Pascani (81,2 kilometri, 485,52 milioane de euro), Comarnic - Brasov (58 kilometri, 997,75 milioane de euro), Sibiu - Brasov (120 kilometri, 816,44 milioane de euro), Suplacu de Barcau - Bors (+Oradea) (74,5 kilometri, 304,43 milioane de euro), Tg. Neamt - Iasi - Ungheni (135 kilometri, 1,129 miliarde de euro), Nadaselu - Suplacu de Barcau (93,3 kilometri, 1,003 miliarde de euro), Craiova - Pitesti (124,3 kilometri, 899,41 milioane de euro), Tg. Mures - Tg. Neamt (183,8 kilometri, 2,943 miliarde de euro), Inel Bucuresti - A0 (102 kilometri, 1,335 miliarde de euro), Brasov - Bacau (160 kilometri, 1,845 miliarde de euro), Ploiesti - Comarnic (51,3 kilometri, 306,77 milioane de euro). 

Cea mai scumpa autostrada este Tg. Mures - Tg. Neamt, cu o valoare estimata de 2,943 miliarde de euro, dar care este si cea mai lunga, de aproape 184 kilometri. Aceasta este urmata de Brasov - Bacau, de 160 de kilometri, cu o valoare totala calculata la 1,845 miliarde de euro. 

Ca si costuri pe kilometru, cele mai mari sunt cele calculate la Autostrada Comarnic - Brasov, intre 7,96 si 21,76 milioane euro/kilometru, urmate de valorile aferente Autostrazii Tg. Mures - Tg. Neamt, intre 9,17 si 19,7 milioane euro/kilometru. 

Lucrarile la Autostrada Sibiu-Pitesti sunt prevazute sa inceapa in 2017 si sa se finalizeze in 2020, iar cele la Autostrada Tg. Neamt - Iasi - Ungheni vor incepe in 2017 si se vor finaliza in 2019. 

Printre proiectele prioritare pentru drumuri expres sunt inscrise modernizarea Centurii Sud Bucuresti - 4 benzi, Legatura A3 - Aeroport Henri Coanda, Constanta - Tulcea - Braila (inclusiv pod peste Dunare), Buzau - Focsani, Pascani - Suceava, Bucuresti - Craiova, Suceava - Siret, Buzau - Braila (faza B2), Suceava - Botosani, Bacau - Piatra Neamt, Pitesti - Brasov etc. 

Modernizarea Centurii de Sud Bucuresti (35 de kilometri) - 4 benzi va incepe in 2016 si se prevede ca se va finaliza in 2017. Valoarea contractului este estimata la 176 milioane de euro.

Proiectul privind realizarea Legaturii A3 - Aeroport Henri Coanda este estimat la 43,11 milioane de euro (9 kilometri) si se prevede ca va incepe in 2017 si se va finaliza in 2019, iar cel pentru Constanta - Tulcea - Braila (inclusiv pod peste Dunare) la 1,142 miliarde de euro (187,7 kilometri), cu incepere in 2022 si finalizare in 2024. 

Varianta actuala a Master Planului de Transport prevede reabilitarea a 2.883 kilometri de cale ferata, costurile fiind estimate la 10,740 miliarde de euro.