Compania americană a oprit şi programul de răscumpărare de acţiuni şi a anunţat costuri de un miliard de euro după ce a stopat livrările de aeronave 737 MAX către clienţii din întreaga lume.

Boeing a redus producţia la 42 de avioane pe lună, de la 52, iar fluxul de numerar din activităţi de exploatare a fost în primul trimestru din acest an cu 350 de milioane de dolari mai scăzut decât în urmă cu un an.

Compania a informat miercuri că va emite o nouă estimările privind câştigurile din acest an când va avea mai multe informaţii privind problemele legate de avioanele 737 MAX.

În primul trimestru din 2019, fluxul de numerar din activităţi de exploatare a scăzut la 2,79 miliarde de dolari, de la 3,14 miliarde de dolari, în timp ce analiştii se aşteptau la 2,82 miliarde de dolari.

Veniturile au scăzut cu 2% în primele trei luni din acest an, la 22,92 miliarde de dolari, sub previziunile analiştilor, de 22,98 miliarde de dolari.

Excluzând anumite elemente, Boeing a anunţat o scădere a câştigurilor de bază la 3,16 dolari per titlu în primul trimestru din 2019, de la 3,64 dolari pe acţiune în urmă cu un an, în timp ce analiştii se aşteptau la 3,16 dolari per titlu.

Profitul net a scăzut la 2,15 miliarde de dolari, sau 3,75 dolari per titlu, de la 2,48 miliarde de dolari, sau 4,15 dolari pe acţiune în urmă cu un an.

Avionul Boeing 737 MAX, dat în exploatare în mai 2017, a cunoscut în mai puţin de şase luni două accidente mortale. Deşi investigaţiile sunt încă în desfăşurare, este suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni o anomalie aerodinamică creată de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737. Această anomalie poate pune avionul într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj, sistemul MCAS reorientează avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.

Compania Boeing a anunţat cu două săptămâni în urmă că a testat cu succes o actualizare a softului pentru sistemul MCAS. Cele circa 300 avioane de acest tip rămân în continuare la sol, iar unele companii aeriene l-au scos din planul de zbor până în luna august.