În plus faţă de cele 25 de iniţiative ale companiei aeriene de economisire a combustibilului puse în aplicare în ultimii ani, Wizz Air se concentrează pe soluţii noi, cum ar fi dezvoltarea unui model pentru estimarea greutăţii zero a combustibilului, eliminarea combustibilului suplimentar inutil datorită optimizărilor din sistemul de planificare a zborului şi introducerii unor factori de performanţă mai exacţi pentru o precizie mai mare în predicţia consumului de combustibil, spun reprezentanţii companiei.

Eficientizarea operaţională suplimentară în configuraţia flapsurior va fi, de asemenea, în continuare un punct cheie, Wizz Air fiind în prezent un lider al industriei în materie de poziţie de flaps optimizată pentru aterizare.

"Într-un demers de îmbunătăţire a eficienţei consumului de combustibil, Wizz Air a introdus recomandări piloţilor pentru a încuraja utilizarea redusă a configuraţiilor de flapsuri, atât pentru decolare, cât şi pentru aterizare, ceea ce s-a dovedit că duce la economii considerabile în consumul de combustibil. Acest lucru se datorează faptului că pe măsură ce configurarea flapsului este redusă în timpul ascensiunii şi coborârii, cu atât este mai redusă rezistenţa la înaintare, ceea ce duce la consumul a mai puţin combustibil. Statisticile privind aterizările cu poziţie de flapsuri redusă sunt promiţătoare, cu o economie estimată de 2.000 de tone de combustibil, eliminând din aer aproximativ 6.000 de tone de dioxid de carbon pe an", se mai precizează în comunicat.

Într-o analiză recentă a datelor de zbor realizată de Airbus, Wizz Air conducea în industrie în ceea ce priveşte configuraţia redusă a flapsurilor pentru aterizări, comparativ cu alte companii aeriene.

Luând în considerare condiţiile de zbor şi marjele de siguranţă, poziţia redusă a flapsurilor pentru aterizare economiseşte aproximativ 15 kilograme de combustibil per abordare. Într-un an, acest lucru ar însemna reduceri ale emisiilor de dioxid de carbon echivalente cu 92.300 de maşini care circulă de la Bucureşti la Lugoj (500 kilometri).

De asemenea, compania aeriană se angajează să îşi mărească flota cu aeronave Airbus de ultimă generaţie, care oferă o eficienţă a consumului de combustibil şi o aerodinamică excelentă, fiind echipate cu sharklets pentru a reduce şi mai mult interferenţa la aripă. Avioanele din gama neo au cu 43% mai puţine emisii de zgomot şi cu 50% mai puţine emisii NOX.

Flota actuală a companiei aeriene are o vârstă medie de cinci ani, ceea ce o face, potrivit companiei, una dintre cele mai tinere flote aeriene din lume. Acest lucru, asociat cu un design de reţea care evită zborurile de conectare inutile şi cele mai uşoare materiale utilizate în cabină, este ceea ce face operaţiunile Wizz Air să fie atât de eficiente.