In septembrie 2015, Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW ca a instalat un soft care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale.

VW a recunoscut ca a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui numar de 580.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 sa fie de 40 de ori mai ridicat decat cel permis, conform standardelor legale din SUA, scrie Agerpres.

Printre cele 500.000 de vehicule care ar urma sa fie rascumparate se afla sedanul Jetta, modelul compact Golf si Audi A3, vandute din 2009. Oferta nu se aplica celor 80.000 de vehicule cu motoare diesel de trei litri care depasesc limitele de poluare in SUA, inclusiv SUV-urile Audi si Porsche, sustin sursele.

Ca parte a acordului dintre VW si oficialii SUA, grupul german va plati compensatii proprietarilor de vehicule, fondul alocat pentru aceste compensatii urmand sa depaseasca un miliard de dolari. De asemenea, Volkswagen s-ar putea oferi sa repare vehiculele cu motoare diesel care depasesc limitele de poluare, daca autoritatile SUA accepta metoda propusa, sustin sursele, care adauga ca inca se lucreaza la unele detalii ale acordului.

Separat, ziarul german Die Welt a anuntat miercuri ca, in urma acordului VW, va plati fiecarui client afectat suma de 5.000 de dolari. In decembrie, VW a anuntat crearea unui program special pentru solutionarea plangerilor depuse de proprietarii vehiculelor care depasesc limitele de poluare in SUA.

Departamentul Justitiei din SUA a cerut in ianuarie despagubiri VW de pana la 46 miliarde de dolari, pentru incalcarea reglementarilor de mediu, iar compania germana se confrunta cu peste 50 de procese civile legate de depasirea nivelului emisiilor.

Anul trecut, grupul german a anuntat ca a pus deoparte 6,7 miliarde de dolari pentru a acoperi pagubele create de scandalul emisiilor pe plan global si a precizat ca dispune de lichiditatile nete de 27,8 miliarde de dolari. Conform estimarilor analistilor, costurile totale pentru Volkswagen ar putea ajunge la 30 miliarde de dolari.

Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.