Intr-un interviu acordat Associated Press la Salonul Auto de la Paris, Ghosn a afirmat: "Fara nicio indoiala, vom continua sa dezvoltam vehicule diesel, mai ales SUV-uri si alte modele premium".

De asemenea, Renault investeste de multi ani in vehiculele electrice, iar Carlos Ghosn a declarat: "Orice reglementari in favoarea masinilor electrice reprezinta o veste buna pentru noi".

Producatorul auto francez a prezentat la Salonul Auto de la Paris modelul electric Renault Zoe, care va avea o autonomie de 400 de kilometri, la o singura reincarcare, comparativ cu 240 de kilometri in prezent.

Astfel, Renault Zoe va depasi Model 3 de la Tesla, care va avea o autonomie de 345 de kilometri, pe fondul eforturilor companiilor auto de a imbunatati capacitatea vehiculelor electrice si a profita de majorarea cererii pe acest segment.

Noul Renault Zoe va costa 23.600 de euro (26.500 dolari) in Franta, iar de succesul acestui model depind in mare masura eforturile directorului general Carlos Ghosn de a se axa pe imbunatatirea performantelor vehiculelor electrice.

Dupa scandalul emisiilor, de la Volkswagen, care a determinat autoritatile europene sa introduca reglementari mai dure privind emisiile poluante, producatorii auto au dezvoltat din ce in ce mai multe modele electrice. Avantajul motoarelor diesel va continua sa se reduca pe masura ce normele de poluare vor deveni mai dure, iar automobilele electrice si cele hibride devin mai ieftine si mai puternice, avertizeaza analistii.

Si firma de consultanta AlixPartners estimeaza ca vanzarile de automobile diesel in Europa vor scadea de la 52% din piata in prezent pana la 9% in 2030, iar tendinta de declin se va accelera dupa 2020.

Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, iar Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault.