Conform analizei, pentru al treilea an consecutiv, piata masinilor noi a consemnat vanzari in crestere. Astfel, daca la nivelul anului 2013, s-au vandut 58.000 de unitati noi, in 2016 acest numar a ajuns la aproape 95.000 de autoturisme, cu 60% mai mare.

In acest context, luna septembrie din anul anterior a fost cea mai buna luna pentru acest segment, cu peste 12.000 de autoturisme noi inmatriculate, in timp ce februarie luna cea mai slaba, cu numai 5.000 de exemplare inregistrate la Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
 
300.000 de masini second-hand aduse din import

Pe de alta parte, pe segmentul masinilor second-hand din import, vanzarile au avansat, in 2016, cu 18% si s-au apropiat de pragul de 300.000 de unitati, de peste trei ori mai mare fata de anul 2011. In aceasta categorie, cea mai buna luna a fost august, cu peste 31.000 de autoturisme rulate inmatriculate, iar cea mai slaba ianuarie, cu sub 17.000 de unitati.

In ceea ce priveste re-inmatricularile (tranzactii cu masini rulate, deja inmatriculate pe plan intern), analiza de specialitate releva faptul ca acestea au inregistrat, la fel ca masinile noi, al treilea an consecutiv de crestere, cu un avans de 10%, in 2016 fata de 2015. Prima luna a anului trecut a fost cea mai slaba, cu 16.000 de masini reinmatriculate vandute, iar august, cea mai fructuoasa cu peste 24.000 de exemplare care si-au schimbat proprietarii.

Anul trecut, din totalul anunturilor de autoturisme publicate pe Autovit.ro, cele mai populare au fost marcile Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Audi si Opel, cu peste 50% din total. De asemenea, Dacia se regaseste in Top 10 marci scoase la vanzare pe platforma virtuala, alaturi de Renault, Peugeot, Ford si Skoda. In plus, nu au lipsit nici modelele de peste 200.000 de euro oferite spre vanzare, cum au fost Bentley Bentayga, Ferrari 488 Spider sau Lamborghini Huracan.

Analiza de piata a avut la baza atat datele publice ale Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), cat si informatiile pe propria platforma de internet.