Decizia vine, însă, într-un moment în care producătorul auto majorează producţia sedanului Model 3, considerat un factor crucial pentru ca aceasta să devină în sfârşit o companie profitabilă, potrivit Agerpres.

De asemenea, producătorul american de vehicule electrice a avertizat că profitul va fi mai scăzut în trimestrul patru din 2018, comparativ cu precedentele trei luni, anunţ care a dus la scăderea acţiunilor cu 7%.

În ultimele luni, directorul general Elon Musk s-a aflat sub presiune pentru a stabiliza producţia Model 3, care ar fi atenuat problemele financiare ale companiei.

"Vreau să mă asigur că ştiţi toate datele şi cifrele şi înţelegeţi că drumul înainte este foarte dificil. Nu există altă cale", a scris Musk, într-un email adresat angajaţilor, publicat pe blogul companiei.

Este a doua oară în ultimele luni când Tesla anunţă concedieri, la câteva zile după ce compania a redus în SUA preţurile tuturor vehiculelor.

În trimestrul trei din 2018, Tesla a raportat un profit de 311,5 milioane, sau 1,75 dolari per titlu, iar pentru ultimele trei luni ale anului trecut estimează un câştig mai redus.

Tesla a anunţat vineri că va concedia 7% dintre angajaţii cu normă întreagă, după ce în iunie renunţase la 9% din forţa sa de muncă.

Conform rapoartelor companiei, la 31 decembrie 2017, Tesla avea 37.543 angajaţi cu normă întreagă.

Angajatii Tesla s-au plans în repetate rânduri de condițiile dure de muncă de la liniile de asamblare a automobilelor electrice ale fabricii companiei, reclamând presiunile la care sunt supuși din cauza obiectivelor agresive de producție ale directorului general Elon Musk, relata, anul trecut, cotidianul britanic The Guardian.

Musk a transformat o fabrică auto scoasă din uz din Fremont, California, într-o uzină a viitorului, unde roboți uriași numiți după modelul X-Men configurează tablă într-o Mecca a industriei avansate, de un alb strălucitor.

Apetitul lui Musk pentru automobilele electrice și promisiunea să de a schimba industria auto bazată pe carburanții generatori de dioxid de carbon au făcut ca valoarea de piață a Tesla să o depășească pe cea a Ford și, pentru scurt timp, pe cea a General Motors.

Dar unii dintre angajatii care își desfășoară actvitatea alături de roboți se plâng de presiunea uriașă la care sunt supuși, pe care o atribuie obiectivelor agresive de producție ale lui Musk.

Începând din 2014, ambulanțele au fost chemate de peste 100 de ori pentru muncitorii care au suferit stări de lesin, amețeli, pierderea cunoștinței, respirație anormală și dureri în piept, potrivit datelor obținute de Guardian. Alte sute de solicitări au fost pentru răniri și diverse probleme medicale.

Musk a recunoscut, într-un interviu telefonic referitor la condițiile din fabrica unde lucrează circa 10.000 de muncitori, că aceștia ”au o perioada grea, muncesc un număr mare de ore, în posturi dificile”. El a spus însă că îi pasă mult de sănătatea și binele angajaților. Potrivit companiei, siguranța din fabrică s-a îmbunătățit semnificativ în ultimul an.