În acest moment, industria auto românească încheie topul celor 10 mari producători auto din Uniunea Europeană. Suntem după Polonia şi Ungaria, la mare distanţă de Germania, Spania şi Marea Britanie.

Din fabricile de la Mioveni şi de la Craiova ies anual 358.000 de maşini.

Cele mai multe modele produse sunt SUV-urile Duster. Aproape 200.000 de unităţi. Pe locul doi este Sandero cu 40.000 de unităţi în primele 11 luni.

De altfel, cu aproape 120.000 de autoturisme şi utilitare înmatriculate, marca Dacia a stabilit un nou record istoric de vânzări în Franţa, unde este pe poziţia a cincea.

SUV-ul Duster lansat la Frankfurt a obţinut la testele crash EuronCAP 3 stele din 5. Ceea ce înseamnă un nivel de securitate suficient. Specialiştii susţin că modelul protejează pasagerii în cazul coliziunilor cu alte vehicule sau obstacole, iar principalele minusuri sunt la protecţia pietonilor şi la sistemele de siguranţă, de pildă, avertizarea pentru unghiul mort.

Fabrica Ford de la Craiova mizează pe SUV-ul lansat în acest an la Frankfurt, EcoSport. Şi plănuieşte să producă anual 100 de mii de unităţi. Astfel că 2018 are semne bune de creştere.

Andrei Sandu, secretar general ACAROM: ”Considerăm creşterea de volum în 2018 va fi benefică, 450-500 de mii de autoturisme.”

În aceste condiţii, cifra de afaceri a companiilor din industria auto este de peste 23 de miliarde de euro anual, peste 10% din PIB-ul ţării. Interesant este că aproape 17 miliarde de euro sunt în producţia de componente auto.

Ca să menţinem ritmul de creştere în industria auto, producătorii cer introducerea unei taxe auto pentru maşinile second hand, autostrăzi, dar şi investiţii în educaţie pentru a găsi mai uşor angajaţi calificaţi.