În raportul său lunar, ministerul a numit situația - declanșată acum aproape doi ani, după ce Volkswagen a recunoscut că a trişat la testele de poluare la care au fost supuse automobilele sale diesel în Statele Unite - drept un risc pentru economia Germaniei, alături de decizia Marii Britanii de a ieşi din Uniunea Europeană şi politicile comerciale protecţioniste ale Statelor Unite.

Industria auto este cel mai mare exportator din Germania şi asigură aproximativ 800.000 de locuri de muncă.

”Riscurile legate de forma Brexit şi viitoarele politici comerciale ale Statelor Unite se menţin. În plus, aşa-numita criză diesel ar trebui clasificată ca un nou risc pentru economia germană, chiar dacă nu este posibil să cuantificăm efectele în acest moment”, se arată în raport.

Majoritatea creşterii economice a Germaniei din trimestrul al doilea, de 0,6%, a fost susţinută de cheltuielile populaţiei şi ale guvernului. Avansul a fost frânat de comerţul exterior, creşterea exporturilor fiind mult mai mică decât cea a importurilor.

Ministerul Finanţelor anticipează ca sectorul industrial să îşi continue creşterea în trimestrul al treilea, nominalizând comenzile solide şi indicatorii referitori la încrederea oamenilor de afaceri.

Politicienii germani şi şefii companiilor auto au convenit la începutul lunii august să actualizeze softurile motoarelor de la 5,3 milioane de automobile diesel, pentru a reduce poluarea şi a încerca să repare reputaţia industriei.

Autorităţile europene antitrust investighează acuzaţiile că producătorii auto germani au format un cartel, fiind posibil să le impună amenzi mari.