Din perspectiva de astazi, nu vom mai dezvolta generatii noi de motoare diesel”, a spus Samuelsson publicatiei germane Frankfurter Allgemeine Zeitung, scrie News.ro.

Samuelsson a aratat ca Volvo va continua productia motoarelor diesel introduse in 2013 pentru respectarea standardelor referitoare la emisii, dar cheltuielile generate de standardele anti-poluare mai ridicate nu ar fi justificate.

Potrivit acestuia, actuala generatie de motoare diesel va mai fi produsa doar pana in 2023, dupa care va renunta la ele.

Citeste si: Dispar masinile diesel. Masurile draconice luate de Comisia Europeana, pentru a limita poluarea

In schimb, Volvo va investi in automobile electrice si hibride, primul model electric urmand sa intre pe piata in 2019.

Trebuie sa recunoastem ca Tesla a reusit sa ofere un astfel de automobil pentru care oamenii stau la coada. In acest domeniu ar trebui sa fie spatiu si pentru noi, cun o calitate ridicata si un design atragator”, a spus Samuelsson.

Seful Volvo a afirmat anterior ca reglementarile mai stricte referitoare la emisii vor urca preturile automobilelor diesel pana la un nivel la care modelele hibride vor deveni o alternativa mai atractiva.

Citeste si: Tara care vrea sa caseze toate masinile diesel. Ce subventie ofera proprietarilor

In 2012, limita medie a emisiilor de dioxid de carbon pentru automobilele eurpene va trebui sa scada de la 130 de grame pe kilometru la 95 de grame, obligand companiile sa investeasca mai multe in tehnologia gazelor de esapament.

Automobilele diesel au o pondere de peste 50% in totalul vehiculelor noi inmatriculate in Europa, facand regiunea cea mai mare piata de profil din lume.

Volvo, detinuta de grupul chinez Geely, vinde 90% din vehiculele offroad XC 90 in Europa cu motoare diesel.

Citeste si: Imaginile dezastrului de la Volkswagen. Zeci de mii de masini noi, rascumparate in urma scandalului Dieselgate, zac in parcarea unui stadion

Producatorii auto sunt supravegheati atent de autoritatile de reglementare, in urma scandalului legat de manipularea testelor de poluare de catre Volkswagen.

Potrivit Goldman Sachs, inasprirea reglementarilor ar putea adauga 300 de euro pe motor la costurile motoarelor diesel, care sunt deja cu circa 1.300 de euro peste cele ale echivalentelor pe benzina.