Potrivit unui comunicat publicat pe Nasdaq, Greenbrier va detine 75% din noua companie va plati 30 de milioane de euro, la semnarea contractului si 30 de milioane, la 12 luni de la incheierea intelegerii.

Noua companie, care se va numi Greenbrier-Astra Rail, cu sediul central in Olanda, va avea sase unitati de productie in Romania si in Polonia, unde vor lucra aproximativ 4.000 de angajati.

Omul de afaceri german, Thomas Manns, care a preluat fabricile de vagoane ale antreprenorului Cristian Burci in urma cu patru ani, va detine 25% din Greenbrier-Astra Rail, va fi presedintele Consilului de supraveghere al companiei si se va ocupa de operatiunile comerciale ale acesteia.

Greenbrier este o companie americana cu o cifra de afaceri de peste 2,6 miliarde de dolari si peste 10.000 de angajati, specializata in productia de vagoane de cale ferata si barje.

Fondata in 1891 de industriasul austriac Johann Weitzer, Fabrica de Vagoane si Motoare ''Johann Weitzer'', societate pe actiuni, acoperea, in acel moment, nevoile de material rulant pentru intreaga zona estica a Imperiului Austro-Ungar si a Europei Centrale si de Sud-Est, potrivit Agerpres.

Fabrica producea vagoane de marfa, vagoane de calatori, locomotive, tramvaie electrice, dar si echipament militar, bucatarii de campanie, masini agricole, pentru Caile Ferate din Austria, Ungaria, Societatea de Transport Urban din Viena, Budapesta, Arad si exporta in Romania, Italia, Grecia, Bulgaria, etc.

Dupa Primul Razboi Mondial, in urma Unirii Transilvaniei cu Romania, se fondeaza in 1921 societatea pe actiuni ''ASTRA'', prima fabrica romaneasca, avand ca obiect de activitate fabricarea de vehicule de cale ferata, locomotive, tramvaie, automobile, autocamioane, tractoare, masini agricole, poduri, constructii metalice, motoare, avioane, baloane si echipamente de aeronautica.

In 1990, are loc constituirea societatii comerciale pe actiuni ''S.C. ASTRA Vagoane Arad S.A. societate ce  cuprinde doua fabrici, una de vagoane de calatori si cealalta de vagoane de marfa. Separarea completa a unitatilor de afaceri, in vagoane de calatori si vagoane marfa, are loc in 1998, prin separarea patrimoniala si crearea unei noi entitati juridice, societatea comerciala pe actiuni ''S.C. ASTRA Vagoane Calatori S.A. — Arad''.

Firma nou infiintata trece printr-o perioada de mari dificultati, datorita tranzitiei economice, lipsei comenzilor si datoriilor. In anul 2000, ''S.C. ASTRA Vagoane Calatori S.A. — Arad'' devine societate privata, prin preluarea pachetului majoritar de actiuni de catre societatea romaneasca TRISTAR — firma expert in managementul sectorului industrial.

In 2012, omul de afaceri german Thomas Manns preia Astra de la Cristian Burci. In 2015, compania avea afaceri de peste 600 milioane de lei si peste 2.400 de angajati.

In prezent, Astra Arad produce tramvaiul Imperio — primul tramvai modern, cu podea 100% joasa produs in Romania, vagonul Unica Italia dotat cu facilitati pentru persoanele cu mobilitate redusa, vagonul InterRegio — destinat traficului regional si pe linii secundare, vagonul furgon pentru transportul autoturismelor in trenurile de calatori, vagoane cisterna, vagoane descoperite folosite pentru marfuri generale, specializate pentru transportul pietrei sparte si agregatelor.

Astra detine, totodata, drepturi de proprietate industriala atat pentru solutiile inovatoare pentru anumite tipuri de vagoane, dar si pentru componentele, pe care le-a dezvoltat in urma unei activitati de cercetare — dezvoltare in laboratoarele proprii.