Documentatia isi urmeaza parcursul, atat catre autoritatile romane, nu avem niciun dubiu ca acordul nu va fi dat. Dupa care urmeaza acordul autoritatilor de la Bruxelles. Noi speram in vara aceasta - spun in vara aceasta si nu dau o data precisa, pentru ca sunt proceduri care necesita timp - sa putem vorbi despre incheierea deal-ului”, a afirmat Dumitru, citat de News.ro

CEFC va achizitiona o participatie de 51% in KMGI de la KazMunayGas, companie de stat din Kazahstan, care va pastra restul participatiei. KMG International (KMGI), fostul Grup Rompetrol, prin care grupul kazah de stat KazMunayGas controleaza rafinaria Petromidia, a anuntat in decembrie ca negocierile dintre KazMunayGas si compania chineza China Energy Company Limited (CEFC) pentru vanzarea pachetului de 51% din actiunile KMG International NV au ajuns in etapa finala.

Rompetrol Downstream a deschis vineri prima benzinarie dotata cu statii de incarcare a masinilor electrice, pe Soseaua Chitila din Bucuresti, urmand ca alte sapte statii de incarcare de 50 kW sa fie deschise in acest an, in Bucuresti, Baia Mare, Campulung Moldovenesc si Timisoara.

Incarcarea este gratuita. Investitiile in statii noi cu puncte electrice de incarcare vor fi finalizate pana la sfarsitul anului si se ridica la suma de 10 milioane dolari, spun oficialii companiei.

Detinut de KazMunayGas, Grupul KMG International desfasoara operatiuni majore in rafinare si petrochimie, retail, trading, upstream si servicii industriale in 11 piete principale.

In Romania, grupul opereaza rafinaria Petromidia Navodari, cu o capacitate de procesare de 5 milioane de tone pe an si cea mai mare unitate de profil, rafinaria Vega Ploiesti - cea mai veche unitate de profil in functiune din 1905, dar si o retea de distributie a carburantilor formata din peste 740 de puncte de alimentare, 230 de statii distributie GPL auto, 9.000 de puncte de distributie butelii si 3 statii de imbuteliere GPL si sase depozite.

KMG International vrea sa cumpere combinatul petrochimic din Pancevo, Serbia, si o rafinarie in zona Marii Meditarane

Pe de alta parte, KMG International (fostul Grup Rompetrol), controlat de grupul kazah de stat KazMunayGas, a depus o scrisoare de intentie pentru a participa la privatizarea combinatului petrochimic Petrohemija din Pancevo, Serbia, urmand sa primeasca un raspuns in urmatoarele saptamani, a mai spus Catalin Dumitru.

Grupul nu are un termen limita pentru aceasta achizitie si nici nu a prevazut o suma anume, dar considera posibila preluare o buna oportunitate.

”Deocamdata am depus scrisoarea de intentie. In functie de rezultatul analizelor pe care le vom face din punct de vedere business, financiar si juridic, dar si in functie de cotatiile de pe piata, vom face oferta corespunzatoare. Dar, deocamdata, suntem departe de acest lucru. Si ei sunt la inceput, raspunsurile la scrisoarea de intentie vor veni curand, probabil in cateva saptamani”, a afirmat Dumitru.

Scrisoarea de intentie permite intrarea in camera de date a companiei sarbe. Grupul kazah considera ca posibila preluare ar completa baza petrochimica a societatii.

Anul acesta intentionam sa repornim unitatea de HDPE (High-density polyethylene), care va completa activitatea de LDPE (Low-density polyethylene). Suntem departe de achizitie, dar la Pancevo ar face sens, intrucat capacitatea de productie de acolo ar completa oferta cu alte produse”, a mentionat Dumitru.

De asemenea, Rompetrol vrea sa cumpere si o capacitate de rafinare in zona Marii Meditarane, insa dupa ce CEFC China va prelua 51% din KazMunayGas.

Parteneriatul pe care il vom avea (cu CEFC, n.r.), asteptam decizia Comisiei Europene, a autoritatilor romane, urmam procedurile de rigoare, unul dintre proiectele importante pentru consolidarea pozitiei KazMunaiGas si CEFC in zona de rafinare ar putea fi o capacitate de rafinare in zona Marii Mediterane”, a precizat Dumitru.

El subliniaza ca aceasta nu inseamna neaparat achizitia completa a unei rafinarii, ci poate sa insemne o participare intr-o mare rafinarie.

Grupul nostru are deschidere si la Mediterana si la Atlantic prin capacitati de stocaj maritime importante nu doar ca volum, dar si ca asezare geografica. Intentionam sa dezvoltam si retailul si, evident, un al treilea stalp de sustinere este activitatea de rafinare. Suntem intr-o faza de inceput, intr-o faza de analize”, a mai spus managerul.

Dumitru a explicat ca sunt analizate capacitati de rafinare din Italia, Grecia, Franta, ”dar deocamdata sunt doar planuri”.