De asemenea, compania si-a stabilit ca obiectiv in urmatorii cinci ani o majorare anuala a veniturilor de 10% si a profitului de 15-20%.

In Europa, Starbucks va deschide o unitate din gama sa de varf, Reserve Roastery and Tasting Room, astfel incat pe plan global va ajunge la cinci astfel de unitati.

Miercuri, actiunile Starbucks au urcat la Bursa de la New York cu 0,3%, la 57,60 dolari. Anul acesta, titlurile au scazut cu 4,3%.

Recent, Starbucks si-a anuntat intentia de a-si dubla numarul de unitati din China, pana la 5.000 de cafenele in anul 2021. Aceasta ar insemna ca zilnic, in urmatorii cinci ani, Starbucks va deschide o noua cafenea in China, chiar daca economia chineza inregistreaza in prezent cel mai slab ritm de crestere din ultimii 25 de ani.

Pentru a supraveghea dublarea numarului sau de cafenele din China, Starbucks a promovat-o pe Belinda Wong in calitatea de CEO al Starbucks China. Wong a fost anterior presedinte al Starbucks China dupa o cariera de 16 ani in cadrul companiei americane.

Starbucks opereaza in China de 17 ani, iar a doua economie a lumii a fost o piata cheie de dezvoltare pentru Starbucks, care in prezent are 2.300 de cafenele in peste 100 de orase din China, de la aproximativ 400 de cafenele in 2011.

"A trebuit sa educam multi tineri chinezi despre ceea ce inseamna cafeaua. In urma cu cinci ani, majoritatea clientilor nostri erau expatii si turistii din China. In prezent sunt in principali chinezii", a declarat directorul general de la Starbucks, Howard Schultz. Acesta a adaugat ca se asteapta ca la un moment dat China sa devanseze SUA, devenind cea mai mare piata a sa. Cu sediul in Seattle, Starbucks are aproximativ 13.000 de cafenele in SUA.

In Romania, Starbucks opereaza prin AmRest, un dezvoltator international de restaurante, prezent in 13 tari, cu un portofoliu vast de branduri cunoscute la nivel mondial.