Conform cercetării, viteza de încărcare a paginilor reprezintă un aspect critic în cazul accesului online de pe smartphone. Astfel, aproape jumătate (46%) dintre participanţii la studiul realizat de Google au răspuns că lucrul cel mai frustrant atunci când intră online de pe mobil este atunci când o pagină se încarcă lent.

De asemenea, mai mult de jumătate dintre vizitele derulate pe internetul mobil (53%) riscă să fie abandonate dacă se încarcă în mai mult de trei secunde, scrie Agerpres.

Datele centralizate de către gigantul american relevă faptul că România stă cel mai bine la capitolul viteză medie de încărcare a site-urilor mobile dintre ţările europene, cu un timp de 8,1 secunde, la fel ca Germania, în condiţiile în care în Polonia, Italia sau Suedia, viteza media de încărcare a unei pagini depăşeşte nouă secunde.

Cu toate acestea, intervalul de încărcare al unui site mobil este cu mult peste valoarea de trei secunde, recomandată de Google ca reper de bune practici pe acest segment. Cele mai rapide site-uri sunt cele din zona de tehnologie şi retail, cu o viteză de încărcare cuprinsă între 7,9 şi 8,3 secunde, în timp ce Educaţia şi instituţiile publice sunt pe ultimul loc la acest capitol.

În acelaşi timp, în ţări precum Polonia, Italia sau Suedia, viteza media de încărcare a unei pagini este de peste nouă secunde.

Potrivit sursei citate, telefoanele inteligente au evoluat mult în ultimii ani, în special în ceea ce priveşte adoptarea de către public, anul trecut, şase din 10 români cu vârsta de peste 16 ani fiind posesori ai unui astfel de dispozitiv, dublu faţă de anul 2013, se arăta în studiul Consumer Barometer 2017. Totodată, trei sferturi dintre utilizatorii români de internet (de peste 16 ani) intră online de pe telefon, faţă de doar o treime în urmă cu cinci ani.

Trendul se remarcă şi în rândul persoanelor de peste 55 de ani, unde mai mult de jumătate dintre cei care au un smartphone cu acces la internet navighează online, în timp ce la tineri (16 - 34 ani), nouă din 10 persoane sunt utilizatori de internet mobil.

În plus, 85% dintre cei care sunt conectaţi la internet intră online în fiecare zi de pe smartphone, iar activităţile cele mai frecvente sunt: căutări, vizionare video pe YouTube sau accesare social media. Mai mult, 27% dintre românii conectaţi spun că fac cumpărături de pe mobil la fel de des ca de pe desktop.

Google precizează că testarea vitezei de încărcare a unei pagini mobile se poate face pe Test My Site, un serviciu gratuit pus la dispoziţie de către companie, şi care arată în câte secunde se încarcă o pagină, cât timp pot pierde vizitatorii unei pagini în timpul încărcării şi face comparaţii cu site-uri similare.