Metro, un conglomerat cu 2.000 de magazine in 29 de tari, a demarat de mai multi ani un vast proces de restructurare pentru a se concentra pe activitatile cash-and-carry si distributia de produse electronice de larg consum, iar in paralel a vandut magazinele Kaufhof si supermarketurile Real din Europa de Est.

Grupul german spera ca, pana la mijlocul acestui an, sa introduca la bursa activitatile sale cash-and-carry, care vor pastra denumirea Metro, in timp ce activitatile de distributie de produse electronice de larg consum, regrupate sub marca Metro-Saturn, vor fi rebotezate Ceconomy.

Intr-un comunicat de presa difuzat luni seara, Metro a anuntat ca aceasta divizare a fost aprobata de 99,95% din drepturile de vot reprezentate. Rezultatul votului era de asteptat, avand in vedere ca trei dintre cei mai mari investitori ai Metro - Haniel, Beisheim si Schmidt Ruthenbeck -, care impreuna, detin aproape 50% din intregul grup, au anuntat inca inaintea reuniunii anuale ca vor sprijini divizarea.

Metro spera ca aceasta divizare va permite fiecareia dintre cele doua entitati sa se lanseze mai usor in operatiuni de fuziuni si achizitii. Media-Saturn, care detine peste 1.000 de puncte de vanzare in 15 tari din Europa, este considerata de multa vreme drept un candidat la o fuziune cu principalul concurent din regiune, grupul britanic Dixons Carphone, ceea ce ar permite crearea unui nou lider mondial pe piata distributiei de produse electronice de larg consum, devansand grupul american Best Buy.

Metro Group este una dintre cele mai mari si mai extinse companii de retail din lume, cu 2.000 de locatii in 29 de tari si peste 220.000 de angajati. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial in Romania in luna octombrie 1996, cand a deschis primul magazin din Bucuresti. Astazi, reteaua numara 32 de magazine in 24 de orase.