Decizia face parte dintr-o strategie care vizează adaptarea grupului suedez la modificarea obiceiurilor de consum şi la creşterea vânzărilor online.

IKEA este renumit pentru marile sale magazine cu o suprafaţă de peste 20.000 de metri pătraţi amplasate la marginea oraşelor. Însă grupul suedez a fost nevoit să îşi modifice modelul de business pe fondul creşterii concurenţei şi al preferinţei consumatorilor de a comanda mobilă online de acasă în loc să se deplaseze până la periferia oraşelor, informează Agerpres.

Franţa este a treia mare piaţă pentru IKEA, după cea din Germania şi SUA. În aceste condiţii, la data de 6 mai, grupul suedez va inaugura un nou magazin cu o suprafaţă de 5.400 de metri pătraţi care se va întinde pe două etaje pe Boulevard de la Madeleine, o zonă în apropierea Operei din Paris, care recent a fost afectată de protestele vestelor galbene. Acesta va fi primul magazin IKEA din centrul unui oraş, care nu va avea şi un depozit dar va oferi întreaga ofertă IKEA graţie vânzărilor online.

"Acest magazin a fost dezvoltat în ideea de a răspunde la aşteptărilor consumatorilor citadini", a subliniat într-un comunicat directorul IKEA France, Walter Kadnar.

Grupul suedez nu a dezvăluit cât a investit în noul său magazin din centrul Parisului, al 34-lea magazin IKEA din Franţa, şi nici care este cifra de afaceri sau gradul de frecventare preconizat. IKEA are 10.184 de angajaţi în Franţa, unde în anul fiscal 2017-2018 a realizat vânzări de 2,829 miliarde euro, în creştere cu 3% comparativ cu anul fiscal precedent.

În ultimii ani, IKEA a deschis câteva magazine cu un format mai mic dar amplasate în centrul oraşelor, magazine specializate pe una sau două categorii de produse precum un showroom la Stockholm dedicat bucătăriilor sau un magazin la Londra care oferă servicii de renovare.

Magazinul IKEA din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010, a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din IKEA Group. Acesta deţine 367 de magazine în 30 de ţări.