Numele retailerului exprimă exact ideea pe care este construită afacerea – Brandless (Fără brand). Iar promisiunea pe care o face este să vândă doar produse al căror preț maxim să fie 3 dolari.

Între produsele pe care le vinde Brandless se găsesc de la cuțite de bucătărie și ulei de măsline, până la șervețele și cremă de față.

Cofondatorii afacerii - Tina Sharkey și Ido Leffler – au strans 50 de milioane de dolari de la investitori, înainte de a lansa magazinul online.

Sharkey spune că a creat Brandless pentru a-i ajuta pe cumpărători să evite costurile pe care le implică notorietatea unei mari companii și a brandurilor sale. Ea a inventat chiar și un termen care să definească aceste costuri, și anume "BrandTax" (taxa pe brand).

Toată marfa comercializată de Brandless vine de la producători independenți, care se concentrează pe produse naturale și organice, la prețuri accesibile.

Oamenii chiar rezonează cu ideea că sunt produse accesibile, care au valoarea pe care o vor la prețuri pe care și le permit”, a explicat Sharkey.

Potrivit acesteia, Brandless a făcut livrări în 48 de state americane, în prima săptămână de la lansare. Sharkey estimează că, în acest fel, clienții economisesc în medie 40% atunci când cumpără de la Brandless, față de un supermarket clasic, achiziționând produse care au aceeași calitate, chiar dacă sunt necunoscute.

Pe un concept asemănător s-a bazat și retailerul japonez MUJI atunci când s-a lansat pe piață. Numele vine de la termenul "Mujirushi Ryohin", care se traduce prin “produse de calitate, dar fără brand”. MUJI este acum, la rândul său, un brand pe piața japoneză. Dacă și Brandless va deveni un brand rămâne de văzut.