"Vor fi numai 18 kilometri, anul acesta. Nu s-a putut mai mult. Anul viitor o sa fie 150 de kilometri. I-am numarat, i-am reconfirmat. Cam la 117 din ei lucrurile sunt foarte avansate. La vreo 30 kilometri o sa trebuiasca sa manageriem cu multa insistenta cum am facut-o pana de curand pe DN5 si am reusit in 5 luni sa facem ce nu s-a facut in 10 ani. Daca o sa reusim aceeasi performanta cu lucru in echipa cu constructori si cu toate autoritatile o sa facem 150", a spus Buse, citat de Agerpres.

El a precizat ca s-au lansat in licitatii peste 500 kilometri de autostrada, in 2018 depasindu-se 1.000 de kilometri.

Ministerul Transporturilor vrea sa reduca la jumatate numarul de decese din traficul rutier pana in 2020, fata de evaluarile inregistrate in 2010, prin aplicarea Strategiei Nationale de Siguranta Rutiera 2016 - 2020, document prezentat miercuri intr-o conferinta de presa.

Strategia are mai multe directii de actiune, printre care cercetare, siguranta vehiculelor, transport si mobilitate sau siguranta infrastructurii rutiere.

Pe cercetare, Ministerul Transporturilor are in vedere actualizarea costurilor sociale ale accidentelor rutiere, stabilirea viziunilor si a obiectivelor detaliate de siguranta rutiera, colectarea, analiza si diseminarea datelor statistice, implementarea unui sistem de monitorizare si evaluare a sigurantei rutiere, imbunatatirea cercetarii, dezvoltarii si transferului de cunostinte.

In ceea ce priveste siguranta vehiculelor, aceasta se refera la introducerea inspectiilor tehnice de siguranta pentru repunerea in circulatie a vehiculelor implicate in accidente rutiere. De asemenea, strategia mai prevede efectuarea de cercetari pe vehicule implicate in accidente privitoare la comportamentul subansamblurilor si sistemelor in caz de accident si la modul de restabilire a parametrilor lor.

Pe transport si mobilitate se are in vedere cresterea sigurantei transportului rutier de marfuri si de persoane prin curse regulate si promovarea transportului combinat. De asemenea, tot la acest capitol este vorba despre revizuirea reglementarilor de dezvoltare urbana: autostrazi si centuri ocolitoare, limitarea extinderii intravilanului, restrictionarea construirii adiacent arterelor de tranzit si ocolitoare.

Siguranta infrastructurii rutiere prevede imbunatatirea managementului in acest domeniu, respectiv tratarea punctelor negre si actualizarea standardelor de constructie a drumurilor. La siguranta drumurilor publice se are in vedere controlul si sanctionarea administratorilor/executantilor pentru neasigurarea viabilitatii drumului in conditii de siguranta si inspectii de siguranta rutiera periodica si la accidentele grave. Se are in vedere realizarea de amenajari speciale destinate participantilor vulnerabili la trafic: elaborarea de standarde privind pistele pentru biciclisti, introducerea de cerinte de proiectare privind separarea traficului motorizat de cel nemotorizat.