Google se afla de ceva timp in atentia autoritatilor, fiind suspectat ca a schimbat algoritmul de afisare al rezultatelor cautarilor pentru a acorda un tratament preferential propriilor linkuri, in detrimentrul celor provenite de la alte companii.

Daca saptamana trecuta oficialii din Statele Unite au inchis ancheta si au dat in continuare unda verde motorului de cautare, acesta mai are de trecut o bariera importanta in Europa, unde autoritatile nu par a fi la fel de ingaduitoare.

“Investigatia este in plina desfasurare, dar am convingerea ca Google deviaza traficul. Incearca sa scoata cat mai multi bani din asta, profitand de pozitia puternica din topul motoarelor de cautare. Ma tem ca nu este vorba doar de o pozitie dominanta, ci de un abuz de putere”, a declarat Almunia.

Almunia a mai subliniat ca este in primul rand ingrijorat de felul in care Google isi afiseaza rezultatele, aparand astfel speculatii ca acesta ar putea fi obligat sa isi marcheze diferit linkurile prin care isi promoveaza propriile site-uri.

Presedintele Google, Eric Schmidt, a avut o intrevedere cu Almunia cu putin timp inainte de Craciun, pentru a discuta modalitatile prin care motorul de cautare ar putea rezolva acuzatiile de manipulare. Acesta a primit un termen de o luna ca sa vina cu solutii si cu o propunere detaliata asupra eventualelor concesii.

Pe de alta parte, Comisia Federala de Comert a Statelor Unite (FTC) a ajuns la concluzia ca, desi Google si-a schimbat intr-adevar codurile si algoritmii, a facut asta pentru imbunatarirea rezultatelor de cautare, si nu pentru a-si elimina competitia. Acestia au facut referire la gigantul IT ca fiind “una dintre cele mai marete companii din America”.

Microsoft a reactionat vehement la decizia FTC, calificand-o drept slaba si neobisnuita, si a cerut ca Bruxelles sa adopte o pozitie mai ferma.