Maserati a facut record de vanzari anul trecut. Anul acesta a vandut deja 12.000 de unitati si probabil ca va dobori recordul din 2012 cu mult inaintea lui 1 ianuarie 2014.

Reusita le-a facut italienilor sete de si mai mare success comercial, asa ca au hotarat sa dea drumul si la productia de volum.

Primul model este Ghibli, un sedan pe acelasi sasiu cu luxosul Quattroporte. Este insa ceva mai mic pentru concurenta din clasa mare cu A6, Seria 5 sau E Klasse. Concurent poate fi chiar si pentru Porsche Panamera dupa dimensiuni.  

Italienii au coborat un pic si standardele motorizarilor. Au un V6 biturbo de 3 litri cu 330 sau 410 cai putere si, mare surpriza, mare, un diesel. Tot un V6, tot de 3 litri, dar cu 280 de cai putere. Cutia de viteze este automata cu 8 trepte, indiferent de motorizare. Cel mai rapid Ghibli ia suta la ora in 5 secunde.

Este prima oara in 100 de ani cand Maserati face asa ceva. Bine sau rau, este ceva la care fanii marcii nu s-ar fi gandit niciodata. Decizia de a intra in concurenta cu Audi, BMW si Mercedes era deja un compromis pe care clientul de Quattroporte sau GT trebuia sa-l accepte.  

Preturile incep de la 70.000 de euro cu toate taxele pentru varianta diesel.