Vanzarile Mercedes in Statele Unite au crescut cu 18% in primele cinci luni ale acestui an, la 106.364 vehicule de lux, peste cele ale BMW, care au urcat cu 14%, la 104.779 unitati.

BMW devenise lider al pietei americane anul trecut, dupa ce a intrecut Lexus.

Mercedes a pierdut prima pozitie din SUA pe acest segment de piata in anul 2000, in favoarea Toyota.

"Mercedes si-a imbunatatit oferta. Modernizarile si reproiectarile aduse sedanurilor vor fi completate de modificarile aplicate SUV-urilor", a delcarat Rebecca Lindland, analist la IHS Automotive.

Producatorul german a fost sustinut de vanzarile noului SUV Clasa M, coupe-ului Clasa C si sedanului modernizat Clasa C, toate introduse anul trecut. In august urmeaza sa fie disponibil pe piata americana SUV-ul compact GLK, urmat in septembrie de noul SUV mare Clasa GL.

Concurenta din SUA ar putea sa se extinda si in afara acestei piete, BMW, Mercedes si Audi avand fiecare ambitia sa fie cel mai bine vandut brand de lux la nivel global.

Mercedes a vandut in primele cinci luni 531.382 de vehicule pe piata mondiala, ocupand locul al treilea, in urma liderului BMW, care a livrat 607.207 unitati si Audi, cu 600.200 unitati.