In prima faza, Tavares ar urma sa activeze ca secundul lui Varin (61 de ani), care se concentreaza in aceasta perioada pe negocierile privind extinderea parteneriatului cu grupul chinez Dongfeng Motor, au afirmat sursele citate.

Tavares (55 de ani) nu a semnat inca vreun contract, iar consiliul de administratie al Peugeot nu a avizat numirea acestuia, a adaugat una dintre surse.

Contactat de Bloomberg, purtatorul de cuvant al Peugeot Pierre-Olivier Salmon a refuzat sa comenteze informatiile. De asemenea, Tavares nu a raspuns intrebarilor jurnaliştilor.

PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producator auto francez, a raportat o pierdere operationala de 510 milioane euro la divizia auto in prima jumatate a acestui an. Compania incearca sa-şi reduca dependenta de piata europeana, unde inregistreaza in prezent mai mult de jumatate din vanzari.

Surse apropiate discutiilor au declarat in luna octombrie ca Peugeot a propus actionarilor o majorare de capital de cel putin 3 miliarde euro, in urma careia Dongfeng Motor şi statul francez ar urma sa preia cate 20% din actiuni. Cele doua companii s-au asociat intr-o companie mixta şi produc autoturisme in China.

Tavares a demisionat la finele lunii august de la Renault, unde, ca director operational, era secundul directorului general Carlos Ghosn. El declara, cu scurt timp inainte, ca doreşte sa obtina functia de top la un alt producator auto, deoarece Ghosn (59 de ani) nu intentioneaza sa plece.

Varin este CEO al Peugeot din 2009, iar contractul sau a fost prelungit in luna martie pentru inca patru ani. Sub indrumarea sa, Peugeot a prezentat un plan care prevede reducerea investitiilor, eliminarea a 11.200 de locuri de munca şi inchiderea unei fabrici de langa Paris, pentru a opri pierderile şi a reduce excesul de capacitate de productie. De asemenea, numarul directorilor din consiliul de administratie a fost redus de la 6 la 4.

Peugeot a obtinut recent un acord pe trei ani cu sindicatele care prevede reducerea compensatiilor pentru ore suplimentare şi inghetarea salariilor, compania garantand in schimb ca va continua investitiile in Franta şi nu va mai inchide vreo fabrica din tara pana in anul 2016.