Masinile au fost dintotdeauna vazute drept o sursa masiva de poluare. Acum insa, producatorii auto par ca devin mai interesati de protejarea mediului inconjurator. Acestia au inceput sa arate un interes tot mai mare pentru construirea autovehiculelor electrice, hibrizi si, in viitor, poate chiar masini care sa functioneze pe baza energiei solare.

Credibilitatea producatorilor auto in materie de protectie a mediului are la baza capacitatea acestora de a reduce, refolosi si recicla materia prima. Surprinzator poate pentru cei mai multi dintre noi, industria auto exceleaza deja de ceva timp la aceste capitole. Potrivit unui raport al Asociatiei pentru Reciclare Automotive, care exista pe piata din anii ’40, aproximativ 86% din materialele folosite in constructia autoturismelor din America sunt transformate si refolosite, dupa ce masinile ies din uz.

Nu stiu daca exista o alta industrie care sa stea la fel de bine la capitolul reciclare, cum este cea auto”, spune Andrew Wertkin, seful unei companii din domeniul tehnologic, care le permite clientilor sa determine ciclul de viata al diferitelor produse.

Cu toate acestea, nu exista in media prea multe indicii despre aceste performante. Unul dintre motive ar fi faptul ca piata masinilor care folosesc energie alternativa este inca noua si relativ mica. Cu tot succesul pe care Toyota l-a inregistrat cu modelul Prius, masinile hibride reprezinta sub 3% din totalul autovehiculelor vandute anual in Statele Unite.

“Succesul de care se bucura Prius se datoreaza faptului ca au promovat tehnologia prietenoasa cu mediul ca pe ceva interesant si la moda, nu ca pe un lucru ce vizeaza corectitudinea”, precizeaza Wertkin.

Iar dorinta pentru corectitudine pare sa nu fie, intr-adevar, singurul motiv pentru care producatorii auto recicleaza in volume atat de mari. Industria de reciclare auto reprezinta o afacere in sne, care aduce venituri anuale de 32 de miliarde de dolari.

In productia auto se folosesc o gramada de materiale care pot fi usor refolosite iar masinile se demonteaza extrem de simplu. Intotdeauna a existat o piata prospera pentru asta”, adauga Wertkin.