Totodată, pentru prima dată în istoria sa, Rabla Plus permite populaţiei inclusiv achiziţia de motociclete full electric.

Programul de anul acesta păstrează pentru al cincilea an consecutiv cea mai mare primă pentru achiziţia maşinilor full electric din Europa: circa 10.000 euro.

În ceea ce priveşte achiziţiile maşinilor hibrid plug-in, acestea sunt susţinute prin program cu circa 4.500 de euro, iar motocicletele full electric cu peste 700 de euro, dar nu mai mult de 50% din costul autovehiculelor.

Reprezentanţii Ministerului Mediului au menţionat că programul Rabla Plus nu condiţionează populaţia de casarea unui autovehicul uzat. Totodată, cei care vor dori să renunţe la o maşină veche, poluantă, vor beneficia în plus şi de prima de casare stabilită prin programul Rabla Clasic, în valoare de 6.500 de lei.

Astfel, în condiţiile accesării concomitente a celor două programe, sumele decontate prin AFM din costul total al maşinii vor fi de: circa 11.300 de euro pentru maşinile full electric, 5.800 de euro pentru maşinile hibrid plug-in şi 1.400 de euro pentru motocicletele full electric, dar nu mai mult de 50% din costul autovehiculului.

"Anul acesta am aprobat pentru Rabla Plus cel mai mare buget de când există programul: 140 de milioane de lei, cu aproape 45% mai mare decât în anul 2019. Am crescut bugetul pentru că ne-am stabilit un obiectiv mare pentru 2020: să punem pe şoselele României aproximativ 3000 de maşini nepoluante, adică acelaşi număr de autovehicule cumpărate prin Rabla Plus în toţi cei 4 ani de când există programul. Cred că viitorul transportului este full electric, iar acest tip de transport va fi şi o garanţie a aerului bun în oraşe. Am venit şi cu o premieră anul acesta: finanţarea achiziţiilor de motociclete full electric. Există calcule care arată că dacă 10% din şoferi şi-ar înlocui maşina cu o motocicletă full electric, poluarea din trafic ar scădea substanţial, iar timpul de staţionare în trafic s-ar reduce cu până la 40%", a menţionat Costel Alexe, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor.

Acesta a mai spus că, prin ghidul de finanţare s-a impus condiţia ca cei care îşi cumpără o astfel de maşină să nu o poată înstrăina cel puţin un an. "România acordă cea mai mare primă pentru autovehicule electrice din Europa şi este normal să ne asigurăm că aceste maşini rămân în traficul din ţară", a adăugat Costel Alexe.