Consimtamantul familiei este necesar pentru ca PSA sa poata anunta miercuri, odata cu rezultatele financiare, un acord privind recapitalizarea, in cadrul caruia statul francez si partenerul chinez Dongfeng vor prelua participatii egale la grup, relateaza Reuters, preluata de Mediafax.

Peugeot ar urma sa anunte si o alianta separata cu banca spaniola Banco Santander, referitoare la finantarea achizitiilor de vehicule.

Ambele proiecte vor fi discutate luni in consiliile de administratie ale holdingurilor familiei Peugeot, FFP si Etablissements Peugeot Freres, a spus sursa.

Grupul Peugeot negociaza de mai multe luni un plan de salvare in urma caruia statul francez si compania Dongfeng vor obtine participatii egale la producatorul auto francez. Potrivit planului, PSA va beneficia de o majorare de capital de 4 miliarde de euro si de o colaborare mai stransa cu compania chineza.

Familia Peugeot detine in prezent la grupul auto francez o participatie de 25%, care ii confera 38% din drepturile de vot. Daca acordul va fi aprobat, detinerea familiei va scadea la 14%, nivel care va fi egal cu participatiile care vor reveni statului francez si Dongfeng, potrivit unor surse apropiate situatiei.

In paralel, Peugeot este aproape de un acord cu Banco Santander pentru o alianta europeana de finantare, care ar inlocui eventual garantiile din partea statului francez care permit grupului francez sa functioneze.

Potrivit acestui acord, Santander ar intra intr-un parteneriat egal cu Banque PSA Finance pe pietele europene si va plati in numerar pentru preluarea unui portofoliu de imprumuturi de la divizia de finantare a producatorului auto, au aratat sursele.

Ghosn: Renault ar avea probleme daca Peugeot ar intampina dificultati serioase 

Renault ar avea probleme daca PSA Peugeot Citroen ar intampina dificultati serioase, deoarece lanturile de furnizori ale celor doua companii se suprapun in multe zone, potrivit directorului general al Renault, Carlos Ghosn. 

"Nu avem absolut nici un interes ca rivalul nostru francez sa ajunga in dificultati serioase, pentru simplul motiv ca avem multi furnizori in comun", a afirmat Ghosn la postul de radio RTL, preluat de Wall Street Journal. 

Astfel, Renault ar fi de asemenea in dificultate daca furnizorii ar avea probleme, deoarece Peugeot sau un alt producator auto ar inregistra vanzari in scadere puternica sau ar reduce productia, a afirmat Ghosn. 

Companiile auto care au adoptat sisteme de aprovizionare "la timp" pentru a reduce costurile generate de acumularile de inventar pot avea probleme atunci cand unul sau mai multi furnizori intampina dificultati, fiind in unele cazuri determinate sa suspende liniile de productie.

O astfel de situatie a aparut dupa cutremurul si valul tsunami care au lovit Japonia in anul 2011, cand unele fabrici ale companiilor auto japoneze au oprit productia timp de mai multe saptamani, dupa blocarea retelelor de furnizori.