"Veniturile din publicitate au sustinut ziarele sa ajunga sa fie consumate la nivel de masa, iar acum existenta acestor publicatii si pe internet este doar o continuare normala a situatiei. Aici consumatorul este dispus sa acceseze publicitatea daca are continut gratis", a spus Zoltan Szigeti, presedintele grupului media The Group. El explica insa ca acesta nu este singurul model de business online. Exista si vor continua sa existe publicatii online care au content platit, scrie Ziarul Financiar.

In momentul de fata publicitatea de pe online nu este insa suficienta pentru a sustine activitatea ziarelor. Acest fapt este sustinut si de decizia mai multor publicatii occidentale de a oferi continut contra cost.

In opinia lui Zoltan Szigeti, avantajul principal al internetului este ca infrastructura este deja acolo. El face o comparatie cu situatia infrastructurii rutiere locale pentru a explica situatia internetului. "Romania are drumuri, dar nu autostrazi. Acum 20 de ani nu era trafic masiv si de aceea nu s-au construit autostrazi. Astazi ne sufocam in trafic. Avantajul internetului este ca infrastructura este deja acolo."
Nicu Laita, media director al Omnicom Media Group Romania, este de parere ca presa se afla acum intre doua taisuri: calitatea contentului si evolutia tehnologiei. Calitatea contentului poate fi controlata, insa evolutia tehnologiei nu. Se poate doar beneficia de pe urma ei, mai spune el.

Reprezentantii celor mai importante grupuri de publicitate sunt de parere ca presa trebuie sa existe pe toate suporturile: print, online, mobil, iPad etc. "Mass-media sunt o promotoare de modele. Nu trebuie sa ajungem o natie care ia stirile din bloguri", crede Zoltan Szigeti.

Citeste si

Povestea „cititorilor” de vinuri. Cum se creeaza un somelier FOTO