Vânzările înaintea fluctuaţiilor de curs valutar au urcat cu 8% în perioada iunie - august 2019, al cincilea trimestru consecutiv de creştere. Este cel mai semnificativ avans din trimestrul trei din 2016.

"Succesul colecţiei de vară şi sporirea cotei de piaţă confirmă că H&M este pe drumul cel bun în procesul de transformare", se arată într-un comunicat al companiei suedeze, potrivit Agerpres.

Vânzările nete au urcat cu 12%, la 62,6 miliarde de coroane suedeze (6,5 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la o creştere până la 61,9 miliarde de coroane suedeze, conform datelor Refinitiv.

La Bursa de la Stockholm, acţiunile H&M au urcat anul acesta cu 51%.

Stocurile au scăzut uşor, ajungând la 30 iunie 2019 la 40 de miliarde de coroane suedeze.

H&M operează 4.979 de magazine în întreaga lume, inclusiv francize.

Ca şi alte companii, H&M se confruntă cu creşterea concurenţei pe piaţa din Europa, după ce tinerii au preferat să facă achiziţii de la retailerii online, cum ar fi Asos şi Zalando.

Grupul suedez are şapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket şi H&M Home.

Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.