La sfarsitul lunii noiembrie, H&M avea o retea de 11 magazine in Romania.

In intervalul septembrie-noiembrie, ultimul trimestru al anului fiscal, vanzarile din Romania au totalizat 138 milioane de coroane (15,6 milioane de euro), potrivit raportului financiar al companiei.

Vanzarile la nivel de companie au urcat de la 127 miliarde de coroane in anul fiscal anterior la 129 miliarde de coroane (14,6 miliarde de euro).

Profitul net a scazut, insa, cu 15,5%, de la 18,7 miliarde de coroane la 15,8 miliarde de coroane (1,8 miliarde de euro), din cauza costurilor mai mari pentru bunurile comercializate si a avansului cheltuielilor operationale.

H&M, al doilea mare retailer de imbracaminte la nivel mondial, obtine cea mai mare parte a veniturilor in Europa.

In timp ce principala piata a companiei, Germania, va evita probabil recesiunea in acest an, prognozele economice arata ca situatia se inrautateste pentru majoritatea tarilor din zona euro.

H&M, cu aproximativ 2.500 de magazine la nivel global, a apelat la reduceri de preturi pentru a dobandi cota de piata si s-a extins pe pietele emergente, unde cresterea este mai rapida. Principalul rival al H&M la nivel mondial este compania spaniola Zara, de asemenea prezenta in Romania.