In Chandigarh, nordul Indiei, a fost realizat si un tort cu motive de Craciun, lung de peste 30 de metri.

Aducerea acestei sarbatori in India are legatura tot cu britanicii, mai precis cu acei colonisti care au adus in tara traditiile si influentele din Regat. Un mare succes le-au avut si preparatele specifice acestor zile, iar asiaticii au invatat sa se bucure de produsele aburinde cu aroma de sarbatoare. Pe langa mancare, decoratiunile, obiceiul darurilor si restul traditiilor au fost si ele adoptate, mai putin cele religioase, care celebreaza naserea Domnului.

In Thailanda, spre exemplu, 94% din populatie este budista iar 5% musulmana. Insa asta nu i-a impiedicat pe thailandezi sa imbratiseze spiritul Craciunului, in special elementele mai consumateriste. Si, in ciuda faptului ca nu a fost numita sarbatoare oficiala, mall-urile si chiar si magazinele mai mici gazduiesc anul acesta brazi impresionanti, impodobiti cu tot felul de ghirlande, globuri si beculete. Nu au lipsit nici promotiile de sarbatori, ori programele prelungite.

Luna trecuta, 852 de scolari din Bangkok s-au costumat in rosu si verde, intrand in Cartea Recordurilor pentru ca, impreuna, au format cel mai mare brad de Craciun.

De fapt, asiaticii sunt de parere ca nu are rost ca un detaliu precum credinta sa stea in calea preluarii traditiilor straine si, mai ales, a pasiunii vesticilor pentru cumparaturi. Multi dintre ei nu au in realitate prea multe cunostinte despre istoria din spatele acestei sarbatori.

In urma cu cativa ani, un copil spunea pentru Global Post ca a crezut ca Mos Craciun este tatal lui Iisus. “Stiti, Craciunul thailandez nu are pentru noi nicio legatura cu religia. Este doar ceva amuzant”, a explicat confuzia mama acestuia.

In Hong Kong, un oras in care peisajul este dominat intr-o proportie covarsitoare de mall-uri, toate cladirile se intrec in decoratiuni de Craciun cat mai extravagante. Iar alocarea a sute de mii de dolari pentru aceste decoratiuni nu este deloc ceva neobisnuit, dupa cum recunosc managerii marilor magazine, care se straduiesc din rasputeri sa atraga clientii in aceasta perioada.

“Bugetul pentru decoratiunile de Craciun trebuie sa creasca petru ca in China si Hong Kong competitia este foarte intensa”, spune Karen Tam, managerul unui astfel de magazin.