Rezultatele sondajului citat arată, totodată, că 50% dintre oameni ar apela la un robot în loc să-şi consulte managerul, pentru sfaturi, iar 82% dintre cei chestionaţi consideră că roboţii pot face lucrurile mai bine decât managerii lor.

La întrebarea ce anume pot face roboţii mai bine decât managerii lor, respondenţii sondajului au spus că roboţii sunt mai buni în a furniza informaţii imparţiale (26%), la menţinerea programelor de lucru (34%), la rezolvarea problemelor (29%) şi la gestionarea unui buget (26%).

În schimb, când au fost întrebaţi ce anume pot face managerii mai bine decât roboţii, angajaţii au menţionat că primele trei sarcini au fost: înţelegerea laturii emoţionale (45%), consultanţa şi oferirea de sfaturi (33%) şi crearea unei culturi organizaţionale (29%).

Raportul de specialitate relevă că angajaţii din India (89%) şi China (88%) au mai multă încredere în roboţi decât în managerii lor, urmaţi de cei din Singapore (83%), Brazilia (78%), Japonia (76%), Emiratele Arabe Unite (74%), Australia/Noua Zeelandă (58%), SUA (57%), Marea Britanie (54%) şi Franţa (56%).

În privinţa utilizării componentei de Inteligenţă Artificială la locul de muncă, jumătate dintre angajaţi (50%) au indicat acest lucru. În acelaşi timp, majoritatea (65%) salariaţilor s-au declarat optimişti, încântaţi şi recunoscători pentru faptul că au colegi de muncă roboţi şi aproape un sfert raportează o relaţie prietenoasă şi satisfăcătoare cu AI la locul de muncă.

Printre cei mai încântaţi de noua tehnologie se află angajaţii din India (60%), China (56%) şi Emiratele Arabe Unite (44%), la polul opus situându-se cei din Franţa, cu 8%.

La nivel de lideri, 81% dintre cei care conduc departamentele de resurse umane susţin că este dificil să ţină pasul cu schimbările tehnologice la locul de muncă.

Conform sondajului, nativii digitali din Generaţia Z (43%) şi Millennials (45%) sunt mai preocupaţi de confidenţialitate şi siguranţă la locul de muncă, în comparaţie cu cei din Generaţia X (29%) şi Baby Boomers (23%).

Studiul Oracle şi Future Workplace are la bază un sondaj global realizat online în zece ţări, în perioada 2 iulie - 9 august 2019, pe un eşantion de 8.370 de persoane, angajaţi cu normă întreagă cu vârste între 18 şi 74 de ani.