“Jocurile pot fi niste unelte incredibile de leadership. Exista deja cateva studii care arata ca inveti mai bine atunci cand te folosesti de elemente digitale”, explica Steffen Lofvall, senior consultant la Copenhagen Business School.

Folosirea simularilor la serviciu dateaza inca din Rusia anilor `30. Variantele de astazi sunt insa cu mult mai sofisticate si le ofera “jucatorilor” posibilitatea sa isi testeze abilitatile de conducere, cunostintele manageriale si sa observe, totodata, care ar fi impactul deciziilor pe care le iau intr-o situatie reala.  

In unele universitati, printre care si prestigioasele institutii Oxford si Harvard, se testeaza deja folosirea unor jocuri de strategie in programele directoriale.

Intr-un studiu care face legatura intre educatie si angajare, McKinsey & Company, o firma de consultanta globala in management, sugera ca jocurile de simulare ar putea reprezenta ucenicia seculolui 21. Potrivit cercetarii, astfel de jocuri pot oferi scenarii detaliate si practice, despre cum ar putea evolua o situatie in realitate, iar costurile sunt unele reduse.

Aceasta forma de invatare virtuala ar putea deveni in curand realitate pentru multi dintre noi. Intr-un alt studiu, realizat de Apply Group, se estimeaza ca pana la 135 de companii dintre cel mai bine cotate 500 din topul Forbes, vor implementa o astfel de strategie pana in 2020.

“Scopul este sa acceleram invatarea si cheia sa facem asta este sa transformam procesul in unul amuzant, interactiv si competitiv. Vom schimba felul in care pregatim oamenii, dandu-le acces in timp real la astfel de jocuri prin intermediul smartphone-urilor, laptopurilor si tabletelor”, spune Daniel Burrus, analist in domeniul tehnologiei, citat de CNN.

Printre firmele care au implementat deja acest sistem se numara si Relation Technologies din Danemarca. Leif Soerensen, CEO-ul companiei, spune ca schimbarea aduce un plus de eficienta afacerii. “Imaginati-va cat de util ar fi pentru o companie sa poata scurta timpul de care angajatul are nevoie ca sa se acomodeze cu un produs nou, un proces sau o strategie”, precizeaza Soerensen.

Potrivit CEO-ului, managerii care s-au antrenat cu ajutorul jocurilor au primit feedback pozitiv din partea angajatilor, in materie de motivatie si leadership. Soerensen prevede ca in viitor mai multe companii vor dori sa aiba propriile jocuri, cu ajutorul carora sa isi antreneze angajatii.