Analiza ZF: Romania ramane prizoniera companiilor putine si mari. Suntem la periferia UE dupa numarul de IMM-uri la mia de locuitori

IMM-urile, sectorul care ar fi trebuit sa aduca oxigen in economie, sunt o prioritate doar in declaratiile politicienilor. In cifre, Romania este pe locul 26 in UE dupa numarul de IMM-uri la mia de locuitori. Cu 24 de IMM-uri la o mie de locuitori, la jumatate fata de media UE, Ro­ma­nia ramane prizoniera companiilor mari, firme de stat „anchilozate“ si greu de restructurat, a multinationalelor care aduc in economie 150 mld. euro anual (60% din cifra de afaceri totala a businessului din tara) si a deciziilor luate in afara tarii, desi antreprenoriatul a fost o prioritate pentru toate guvernele, insa doar la nivel declarativ. De sase ani, economia locala se zbate sa treaca de 500.000 de IMM-uri, fara succes pana in prezent, scrie Ziarul Financiar.

Cum alegem asigurarea Casco

Masina reprezinta unul dintre bunurile cele mai expuse la riscuri de tot felul: accidente, acte de vandalism, incendiu, trasnet, furt. Preturile pentru asigurarea Casco difera destul de mult, de la companie la companie. Din datele culese de pe un site de specialitate, rezulta un top in care cea mai scumpa polita costa aproape dublu fata de cea mai ieftina. Dar acesta nu e singurul criteriu. Ce trebuie sa ia in considerare conducatorii auto la alegerea asigurarii Casco si ce elemente fac (sau ar trebui sa faca) diferenta dintre o polita scumpa si una ieftina cititi intr-o analiza realizata de www.capital.ro.

Un mare producator auto cauta sa faca in Romania o fabrica de 300.000 de masini pe an

Un concern auto de anvergura mondiala a insarcinat o firma de consultanta sa-i gaseasca un teren de 40 de hectare in Romania pentru o fabrica greenfield cu o capacitate de 300.000 de unitati pe an, potrivit unor documente, citate de www.economica.net. La o asemenea capacitate de productie, este de presupus ca potentialul investitor este unul din marele grupuri auto ale lumii. Informatia a fost dezvaluita de fostul secretar de stat din Ministerul Economiei, Adrian Volintiru, in prezent director la compania Upetrom 1 Mai. „Roland Berger a venit, pe la inceputul anului, cu o adresa la minister in care solicita ajutorul statului in alegerea unui amplasament pentru o investitie auto, pentru un client al carui nume nu l-au dezavaluit”, a spus Volintiru.

Operatiunea de import-export cu studenti. Ce ii face pe tinerii din Occident sa vina la universitatile de care fug romanii

Cu gandul la o slujba banoasa in viitor, tinerii care au trecut de bacalaureat roiesc pe holurile universitatilor. Au inceput inscrierile la medicina, agronomie si medicina veterinara. Interesant este ca in timp ce absolventii nostri de top isi fac bagajele pentru facultatile din strainatate, aici vin candidati de peste hotare. Ei cauta taxe de scolarizare sub cele din Occident pentru un invatamant de calitate. Joana este din Corfu si vrea sa studieze medicina veterinara la Bucuresti. Si-a depus dosarul, dar va trebui sa motiveze intr-un eseu, scris in limba engleza, de ce a ales aceasta universitate. Este primul an in care Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara din Bucuresti vine in intampinarea celor interesati cu acest program de studiu, noteaza www.stirileprotv.ro.

Supra-acciza la benzina gaureste bugetul lui Voinea

Gandita de Liviu Voinea ca o sursa suplimentara de venit, taxa de 7 centi/litru de carburant i-a dat peste cap calculele ministrului pentru buget: in loc de plus 50 mil. euro/luna, statul a incasat -11 mil. euro In toamna anului trecut, „Tom Bugetel“, porecla „faurita“ pe holurile BNR, - institutie la care va ajunge, de altfel, din octombrie Liviu Voinea, pe post de viceguvernator, ne anunta ca pentru a avea autostrazi si drumuri moderne e necesara introducerea unei taxe de 7 eurocenti pe litru de carburant, adica 41 de bani/litru, noteaza www.capital.ro.

Shaormeriile Calif, cele mai in voga din Bucuresti, vor afaceri de un milion de euro

Shaormeriile Calif, unele dintre cele mai in voga din Capitala in prezent, au zilnic 450 de clienti care lasa la casa intre 15 si 17 lei. Cu trei localuri des­chise in Bucuresti - unu in centrul istoric, unu in cartierul dormitor Militari si un al treilea in zona Piata Iancului - actionarii estimeaza pentru acest an afaceri de 1 milion de euro. Calif este un business controlat de trei romani, Radu Tanase, Bogdan Jantea si Alexandru Stoichitoiu. Planurile lor nu se opresc insa aici, vor sa „cucereasca Bucurestiul“ cu inca o shaormerie in nordul Bucurestiului, una in zona de sud si o alta intr-unul dintre cele mai populare malluri din Capitala. Apoi vor pune pe lista si provincia, scrie Ziarul Financiar.

A vandut haine in zece metri patrati intr-o piata din Bucuresti. Acum are magazine in toate mallurile si numara 4 milioane de euro

Doi tineri au inceput in perioada facultatii o afacere cu imbracaminte made in Romania din dorinta de a acoperi lipsa de haine, la preturi accesibile, pentru femei. Au deschis primul magazin intr-un spatiu de zece metri patrati dintr-o piata a Capitalei, iar in cativa ani au reusit sa intre si in centrele comerciale, concomitent cu gigantii internationali ai modei. "Cand am inceput facultatea, imi doream sa cumpar haine pe care la vremea respectiva nu le gaseam pe piata, tinand cont ca marile branduri nu ajunsesera inca in Romania si bugetul pe care il aveam atunci ca studenta era mic“, isi aminteste Ana-Maria Coman, director general al Etic Lady’s Fashion, modul in care i-a venit ideea deschiderii unei afaceri cand avea 19 ani. Cititi continuarea in Business Magazin.

FMI: Redresarea zonei euro nu este suficient de puternica

Redresarea zonei euro nu este nici solida nici suficient de puternica, se arata intr-un raport anual al FMI privind situatia din regiune, in care estimarea de crestere economica este redusa cu 0,1 puncte procentuale, la 1%, transmite AFP, preluata de Mediafax. "Redresarea este in curs, dar dupa opinia noastra este inca prea slaba", a declarat Mahmood Pradhan, director adjunct al departamentului pentru Europa al FMI. Potrivit FMI, redresarea nu este nici solida nici puternica, in special din cauza cererii reduse la nivel mondial, care afecteaza economia reala si incetineste inflatia.

Grupul rus Gazprom vrea sa cumpere de la MOL o participatie majoritara la compania croata INA

Grupul rus Gazprom vrea sa cumpere de la grupul ungar MOL o participatie majoritara la compania croata INA, potrivit unor surse citate de presa din Croatia, relateaza portfolio.hu. Reprezentantii MOL si INA se afla in conflict de o lunga perioada de timp si pe parcurs au mai aparut informatii referitoare la interesul grupului rus pentru INA. Potrivit surselor, MOL este foarte aproape de vanzarea participatiei de aproape 50% detinuta la INA si ar renunta cu placere la aceasta. Decizia finala va apartine premierului ungar Viktor Orban, dupa discutii cu oficiali ai Uniunii Europene.

Manchester United a semnat un contract de aproape un miliard de euro cu Adidas, incepand cu sezonul 2015/2016

Gruparea engleza Manchester United a anuntat, luni, pe site-ul oficial, semnarea pe zece ani a unui parteneriat cu producatorul de echipament sportiv adidas, valoarea minim garantata a intelegerii urmand sa fie de 750 de milioane de lire sterline (942 de milioane de euro). Contractul va intra in vigoare incepand cu sezonul 2015/2016, urmand ca in acest an competitional, United sa foloseasca in continuare echipamentul pus la dispozitie de americanii de la Nike. Producatorul de echipament sportiv Nike a anuntat, saptamana trecuta, ca nu va reinnoi contractul cu gruparea engleza Manchester United, intelegerea urmand sa expire la finalul sezonului 2014/2015, noteaza Wall Street Journal.

Volkswagen investeste aproape un miliard de dolari pentru constructia unui SUV, intr-o fabrica din SUA

Volkswagen (VW) va investi peste 900 de milioane de dolari pentru fabricarea unui SUV de dimensiuni medii la o fabrica din statul american Tennesse, de la sfarsitul anului 2016, proiect care va duce la dublarea numarului de angajati ai unitatii, relateaza Reuters. Producatorul german a preferat sa fabrice noul vehicul, care poate transporta sapte pasageri, la uzina din Chattanooga, Tennessee, in locul unei fabrici din Puebla, Mexic.