Seful CNADNR atrage insa atentia ca cifrele sunt conditionate de evolutia lucrarilor pe santier si de finalizarea inainte de termen a tronsonului Lugoj - Deva Lotul 2, de 17 km, dar si de inaugurarea Lotului 4 Lugoj-Deva, de 22 km, unde au existat "probleme de cosmar". 

De asemenea, Narcis Neaga acorda sanse maxime constructiei Autostrazii Comarnic - Brasov si crede ca in 2015 se vor semna contractele pentru executia "capetelor" acesteia, iar in 2016 se va licita "partea de mijloc". 

Neaga da asigurari ca diminuarea bugetului companiei cu 1,3 miliarde de lei nu va afecta proiectele, investitiile si nici licitatiile, cauzele pentru care compania nu a cheltuit acesti bani fiind rezilierile de contracte si neplata avansului catre constructori, deoarece Comisia Europeana "a schimbat regulile in timpul jocului".

"Doua proiecte critice pe care dorim foarte mult sa le rezolvam cat mai repede sunt centurile Comarnic si Busteni, pentru ca vedem cu totii ce nebunie este acolo si in sezonul estival si in preajma sarbatorilor de iarna. Am terminat studiile de fezabilitate atat pentru Busteni, cat si pentru Comarnic. Aprobam indicatorii tehnico-economici si ne apucam de treaba anul acesta. Noi credem ca, daca ne ajuta si vremea, vom avea centura la Busteni anul asta. Cel putin jumatate din ea va fi gata. Amandoua vor fi gata sigur in 2016.  Un alt proiect la care tinem foarte mult este drumul pe Valea Doftanei, pentru a oferi cea de-a treia posibilitate de a se ajunge la Brasov, un al treilea drum. Am facut un studiu de fezabilitate pentru a ocoli Campina. Vom prelua drumul judetean care exista acolo ca sa il latim si sa il aducem la profil de drum national si urmeaza portiunea cea mai grea: din Valea Doftanei sa trecem muntii si sa ajungem la Sacele. Consideram si apreciem ca in 2016 constructia ar putea fi aproape finalizata, sa avem si aceasta varianta. Am reluat licitatia pentru Comarnic-Brasov, pentru capete. In cateva zile va aparea pe SEAP partea de mijloc, unde actualizam studiul de fezabilitate ca sa facem niste studii geotehnice consistente pentru a sti exact ce este acolo, sa putem continua autostrada, sa legam cele doua capete.  Ne-am propus, de asemenea, sa facem o centura a Eforiilor, pentru ca degeaba castigi timp pe Autostrada A2 pana la mare, insa, daca vrei sa te duci in sudul litoralului, pierzi doua ore. Impreuna cu consiliile locale de acolo vom prelua un drum judetean si in 2016 cred ca vom rezolva aceasta problema. De fapt, este o centura a Lacului Techirghiol. Facem ceva mai mult ca distanta, in schimb, ca timp, este categoric in beneficiul nostru", a mai spus Neaga.

Nu putem spune ca nu avem si nerealizari,a adaugat sefu CNADNR.

"Faptul ca am tot reziliat contracte inseamna un impact negativ pe buget. Nu reusim sa consumam toti banii, pentru ca noi mizam pe anumite plati. Am reziliat 11 contracte anul trecut si anul acesta pe suma totala de aproape 1,3 miliarde de lei. Este un impact negativ si la absorbtie, dar si in general, asupra bugetului companiei. Cu impact si anul acesta si, probabil, cu impact mergem si la anul".

Intrebat care sunt contractele pentru autostrazi pe care le-a semnat anul acesta si care este valoarea lor totala, Neaga a declarat:

"Cele pentru Campia Turzii - Ogra si Ogra - Targu Mures. Pentru 4 loturi, deocamdata. Urmeaza Comarnic-Brasov capete, urmeaza Bucuresti - Ploiesti intrarea in Bucuresti si Suplacu de Barcau-Bors. Valoarea totala a acestor contracte semnate in prima jumatate a anului se ridica la aproximativ 1,5 miliarde de lei, fara TVA".

Narcis Neaga a mai spus ca pana la sfarsitul anului "CNADNR spera sa dea in folosinta undeva intre 80 si 84 de kilometri, insa aceasta cifra este conditionata si de antreprenori, de evolutia lucrarilor pe santier, pentru ca noi am mizat si pe numarul de kilometri de autostrada care, in mod normal, ar fi trebuit finalizati anul viitor, dar avem certitudinea ca anumite tronsoane de autostrada, cum ar fi de la Lugoj la Deva, lotul 2 - am fost in multe inspectii pe santier - clar le putem termina anul acesta. Acolo sunt vreo 17 kilometri. Am pus in functiune si punctele de frontiera de la Nadlac si, cu autostrada Nadlac-Arad lotul 2, inca vreo 10 kilometri.  Timisoara - Lugoj Lotul 2 are 25 de kilometri. Odata cu acesti 25 de kilometri, se mai folosesc inca 10 kilometri din Centura Lugoj-Deva Lot 1, care nu puteau fi folositi pentru ca se terminau in camp, iar acum se leaga. Practic, ar fi 35 de kilometri de aici. Impreuna cu Nadlac-Arad Lotul 2 - inca 10 km - ar fi 45 de kilometri. Apoi, la Lugoj-Deva - dupa cum arata lucrurile, vom mai da 17 kilometri in folosinta ca sa ajungem intr-un nod, in primul nod, deci, practic, vom putea circula de la frontiera pana la o localitate numita Marginea, asta inseamna 100 si ceva de kilometri. Cu putina sansa, dar sa vedem cum se va intampla, vom inaugura Lotul 4 din Lugoj-Deva, insa, acolo, am avut probleme de cosmar. Pe 22 de kilometri dai de un cimitir, dai de o pestera, de o halda de steril si acum s-au gasit si niste familii de castori, care sunt protejate de lege. Plus ca a avut loc o alunecare de teren acolo, care nu avea nicio legatura cu autostrada, insa a influentat. Daca luam in calcul si cei 22 de kilometri, ajungem la 84. Deci, plus/minus 22 de kilometri, in functie de ceea ce se intampla pe lotul respectiv". 

Neaga spune ca cele mai mari probleme cu care se confrunta la proiectele de autostrazi dunt autorizatiile de mediu.

"In general, autorizatiile. Avizele, autorizatiile Electrica, Enel, Hidroelectrica, de unde se obtin foarte greu. In principal, avizele si acordurile, inclusiv acordurile de mediu. In momentul in care un constructor liciteaza ceva, stie ce are de facut acolo. Noi ii punem la dispozitie o documentatie. Pe baza documentatiei respective, el face oferta. Dupa ce semnam contractul cu el, contractul ii permite sa faca anumite modificari la proiect. In momentul in care ai facut o modificare, automat trebuie sa te duci la Mediu sa iti verifice acordul de mediu. Te misti un metru, trebuie sa te duci sa-ti obtii acordul. Si acolo sunt niste termene, sunt niste proceduri legale. Trebuie sa stai atatea zile, trebuie sa stai atatea saptamani, pe site-uri, poate vin comentarii, daca vin comentarii trebuie sa faci fata la toate. Din cauza asta...Pe de alta parte, nici nu-l poti ingradi pe constructor. Daca ii dai libertate si el isi asuma riscul si al proiectarii si al constructiei, ii dai si libertatea sa construiasca in limitele, standardele normale si cerintelor noastre, ale beneficiarului. Nu poti sa lucrezi farmacie cu el, tocmai din cauza asta. El misca in stanga, in dreapta, se adapteaza terenului, sunt solutii inovative, vine cu tehnologii noi, propune solutii noi. In momentul in care ai miscat, te duci la Mediu si acolo faci studii de impact...Sau dai de utilitati. Acolo e stat in stat...trebuie sa obtii aia, sa obtii teren, sa obtii cutare. Pe ei nu-i intereseaza. Si sa platesti totul inainte. Adica, inca nu sunt corelate toate aceste autoritati. Deocamdata, ele sunt pe legi diferite si fiecare isi aplica prevederile lui".