Castigatorii celor doua proiecte au desemnati in luna mai, insa procedurile au fost contestate, scrie Mediafax.

Lotul 2 a fost atribuit asocierii italiene Salini - Secol, lotul 3 consortiului Teloxim Con SRL (controlata de omul de afaceri Theodor Berna) - Comsa SA (Spania) - Aldesa Construcciones SA (Spania) - Arcadis Eurometudes SA (Olanda).

La Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) au fost inregistrate, in luna mai, contestatii formulate de Spedition UMB si Strabag referitoare la procedura de atribuire a contractelor de proiectare si executie a loturilor 2 si 3.

CNSC a respins ca nefondate contestatiile si a dispus continuarea procedurilor de atribuire. Impotriva acestei decizii au fost formulate plangeri la Curtea de Apel, acestea fiind de asemenea respinse de instanta.

CNADNR estima anul trecut costuri de putin peste un miliard de lei, fara TVA, pentru fiecare lot.

In 2011 CNADNR a selectat consortiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua- Cossi Construzioni pentru primul lot al autostrazii, iar in august 2013 administratorul retelei de transport a semnat cu asocierea Tehnostrade - Spedition UMB, companii controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, contractul pentru proiectarea si constructia lotului 4.

Autostrada Lugoj - Deva face parte din Coridorul IV paneuropean, care incepe in Germania si se continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul.