Proiectul, care va lega zona de sud-vest a Capitalei de nordul orasului peste Dambovita si linia de cale ferata, are o importanta strategica pentru infrastructura rutiera a orasului, dar vremea rece nu permite in prezent turnarea betoanelor - una dintre ultimele etape ale constructiei.

"Se lucreaza in continuare, chiar daca nu la betonare, pentru ca vremea nu permite, insa se fac diferite montaje sau legaturi. Activitatea nu s-a oprit, insa inaugurarea pasajului peste o luna este conditionata de vreme, dar si de rezultatele verificarilor la hobane (cabluri pentru partea suspendata a pasajului - n.red.) dupa tensionarea finala, care urmeaza dupa betonarea dalei podului hobanat (pod suspendat cu arcuri tip harpa - n.red.)", au declarat pentru ZF reprezentantii asocierii Astaldi - FCC Construccion.

Singurul element la care se va lucra si dupa inaugurarea pasajului este linia de tramvai, care nu este inca finalizata pe podul hobanat (in forma de arc), pe o lungime de 360 de metri. Termenul contractual pentru finalizarea liniei de tramvai este luna iulie a acestui an. De altfel, linia dubla de tramvai este unul dintre elementele de interes ale pasajului, urmand sa existe si o statie intermodala pe pod, care va fi legata de Gara de Nord printr-un trotuar rulant.

Citeste continuarea in Ziarul Financiar!